کسب وکار تاریخ ثبت : 1399/03/11_11:3

آشنایی با انواع کسب وکارها 


این روزها جوانان بسیاری تمایل دارند تا به جای استخدام در یک شرکت، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و اتفاقا همواره همین کارآفرینان اقتصاد کشورهای خود را به پیش می‌برند.

آشنایی با انواع کسب وکارها 

این روزها جوانان بسیاری تمایل دارند تا به جای استخدام در یک شرکت، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و اتفاقا همواره همین کارآفرینان اقتصاد کشورهای خود را به پیش می‌برند. در صورتی که شما هم تمایل به راه‌اندازی کسب و کار خود را دارید یا دوست دارید در یک مجموعه کسب و کار نوپا و خلاق مشغول به فعالیت شوید، بهتر است که با انواع کسب و کارها آشنا شوید. در این نوشته قصد بر آن است تا ۷ نوع رایج از انواع کسب و کار به صورت مفصل تشریح شود. اگر در حال شروع کسب و کار خود هستید، بهتر است بعد از مطالعه این نوشته، اقدام به نگارش یک طرح تجاری مناسب برای کسب‌وکار خود کنید تا بتوانید قبل از هر اقدام دیگری، اهداف کسب و کار خود را شناخته و در راستای دستیابی به آن‌ها برنامه‌ریزی نمایید.

کسب وکار

چه نوع کسب و کاری را از میان انواع کسب و کار باید انتخاب کنید؟

یکی از اولین سوال‌هایی که صاحبان احتمالی کسب و کارها می‌پرسند این است که “چه نوع کسب و کاری را باید شکل دهم؟”. جنبه‌های حقوقی برپایی انواع کسب و کارها اغلب برای کارآفرینان جدید ترسناک بوده و این امر موجب می‌شود تا افراد قبل از شروع کارشان، کار خود را رها کنند. انتخاب یک نوع کسب و کار، کار دشواری نیست. ما لیستی از هفت نوع رایج از انواع کسب و کار آنلاین را تهیه کرده و به شما همه اطلاعات مورد نیاز و هم‌چنین مثال‌های دنیای واقعی که شما برای تصمیم گیری درباره ساختار کسب و کارتان نیاز دارید را برایتان آماده کرده‌ایم.

هفت نوع رایج انواع کسب و کارها

  • تک مالکیتی: تنها یک فرد مالک کسب و کار است.

  • شراکتی: دو یا چند فرد که مسئولیت‌ها را تقسیم می‌کنند، صاحب کسب و کار هستند.

  • مشارکت محدود: شریک/ شرکای عمومی کسب و کار را مدیریت می‌کنند، در حالی که افراد شریک محدود اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند.

  • شرکت سهامی: یک کسب و کار کاملاً مستقل با سهامداران

  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC): ترکیبی از شراکت و شرکت سهامی، طراحی شده برای تسهیل شروع کسب و کارهای کوچک

  • سازمان‌های غیرانتفاعی: کسب و کاری که از درآمدهایش برای اهداف خیرخواهانه استفاده می‌کند.

  • شرکت تعاونی (Co-op): کسب و کاری که با هدف سود اعضای سازمان که از خدمات آن استفاده می‌کنند، کار می‌کند.

کسب و کارهای تک مالکیتی

یک کسب و کار تک مالکیتی یکی از انواع محبوب کسب و کارها است. زیرا یکی از ساده‌ترین انواع کسب و کار بوده و تنها به یک فرد برای شروع نیاز دارد. به طور خلاصه، یک کسب و کار تک مالکیتی کسب و کاری است صاحبش یک فرد می‌باشد. نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که تمایز حقوقی یا مالی بین کسب و کار و مالک کسب و کار وجود ندارد، که این امر بدین معنا است که شما به عنوان صاحب کسب و کار برای همه سودها، بدهی‌ها و مسائل حقوقی که کسب و کارتان با آن روبرو می‌شود، مسئول هستید. نکته جالب در خصوص کسب و کارهای تک مالکیتی این است که شما نیاز ندارید تا هیچ فرمی را پر کنید یا هیچ فرآیند حقوقی را برای اعلان این نوع کسب و کار طی نمایید. در عوض، تنها با داشتن یک کسب و کار برای خودتان، یک کسب و کار تک مالکیتی خواهید داشت. با این حال، در ذهن خود داشته باشید که بسته به محصول یا خدمات شما( و هم‌چنین موقعیت شما)، ممکن است نیاز به دسترسی به مجوزهای خاص یا سایر مدارک داشته باشید. با این حال، یک کسب و کار تک مالکیتی به دلیل سادگی‎اش رایج‌ترین نوع کسب و کار آنلاین است. اگر شما خودتان یک کسب و کار تجاری آنلاین را شروع می‌کنید، کسب و کار تک مالکیتی شاید بهترین انتخاب برای شما باشد. اگر شما کسب و کاری را با یک یا چند شریک شروع می‌کنید، ادامه متن را بخوانید!

شراکت

از قدیم گفته‌اند دو عقل بهتر از یک عقل است! اگر این امر فلسفه پشت ساختار کسب و کار شما است، پس شراکت می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در صورتی مالکیت کسب و کار شما توسط دو یا چند فرد باشد، شراکت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به یاد داشته باشید که در این نوع از کسب و کار، مسئولیت‌های کسب و کار شامل مسئولیت‌های مالی و حقوقی، بر دوش هر یک از مالکان کسب و کار است. بسته به این که چگونه مالکیت تقسیم می‌شود(به صورت مساوی یا نه)، انواع مختلفی از شراکت‌ها برای شما وجود دارد تا از دیدگاه قانونی آن‌ها را بررسی کنید. با بیان این مطلب، یک شراکت نیاز به این دارد تا شما کسب و کار خود را با وضعیت خود ثبت کرده و یک نام تجاری رسمی برای آن تعیین کنید. پس از آن، شما نیاز خواهید داشت تا یک مجوز کسب و کار، همراه با سایر مدارک اداری که می‌تواند به شما در کسب و کارتان کمک کند، اخذ کنید. فراتر از این، شما نیاز به ثبت کسب و کارتان با IRS برای اهداف مالیاتی خواهید داشت. با وجود اینکه این امر می‌تواند شبیه یک فرآیند پیچیده باشد، مزایای بسیار زیادی برای شراکت دارد، بنابراین اگر شما به دنبال داشتن کسب و کار با مالکیتی شراکتی هستید، از این کار هراسی نداشته باشید. بسیاری از شرکت‌های آنلاین با استفاده از شراکت شکل گرفته‌اند. داشتن کسی که کار شروع یک کسب و کار جدید را با او تقسیم کنید، به طور مسلم ارزش کارهای اداری بیشتر را دارد.

 



کلمه کلیدی :

نام نویسنده :الگام