نرم افزار مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/12/22_13:30

8 راهکار متفاوت برای جذب از مشتریان جدید


استخدام مشتریان جدید کار ساده ای نیست. با این حال، استراتژی های جدید و نوآورانه ای وجود دارد که می توانید آن ها را استخدام کنید تا کسب و کار شما را از بقیه جدا کند.

8 راهکار متفاوت برای جذب از مشتریان جدید :


جذب مشتری یعنی چی؟ تعریف جذب مشتری عبارت است از مجموع اقدام هایی که شما تحت عنوان بازاریابی انجام میدهید تا به هدف هر کسب و کار یعنی جذب مشتری ختم شود.
1-چگونه می‌توانم مشتری بیشتری بگیرم؟
پاسخ: گاهی اوقات برای جلب مشتریان بیشتر لازم است که کارهایی را که تاکنون برای این کار انجام داده‌ایم، متوقف کنیم. گاهی اوقات باید از روشهای مؤثری برای این کار استفاده کرد. البته روش های استانداردی برای جلب مشتریان وجود دارد و نیز روش های غیراستاندارد دیگر. اما این نکته را به خاطر داشته باشید: یک روش را بارها و بارها امتحان کنید. اگر انتظار داشته باشید که نتایج منفی به همراه داشته باشد پول و انرژی خود را از دست داده‌اید.

بنابراین آنچه که باید انجام دهید فقط کار کردن نیست. ذهنتان را متوجه اهداف و کارهای دیگر کنید. همان طور که پیشتر اشاره شد گاهی اوقات راه حل مشکل این نیست که چه کار دیگر باید انجام داد بلکه این است که برای گرفتن مشتریان بیشتر انجام چه کارهایی را باید متوقف کرد.

نکته مهمی که باید به ذهن بسپارید این است که قوانین و مقررات نامرئی در جهان وجود دارند. حتی اگر شخصی با ذهنیت متافیزیکی نباشید، می‌توانید ببینید که نیروهای نامرئی بسیاری در زندگی‌های ما وجود دارد. الکتریسیته، نور، گرما و غیره. یک بذر را در نظر بگیرید: به محض آنکه در دل خاک کاشته می‌شود، نیروهای نامرئی دست به کار می‌شوند و آن را به یک گیاه، درخت یا بوته تبدیل می‌کنند. تمام این نیازها چیزهای بسیار اساسی هستند که به بذر کمک می‌کند که قسمت‌های دیگری به آن اضافه شود و باصطلاح رشد و نمو کند. اما بیشتر مردم فکر می‌کنند که چنین نیروهایی به چیزهای مرئی و مشهودی که می‌توانیم در زندگی روزانه خود ببینیم، تعلق ندارد.

استخدام مشتریان جدید کار ساده ای نیست. با این حال، استراتژی های جدید و نوآورانه ای وجود دارد که می توانید آن ها را استخدام کنید تا کسب و کار شما را از بقیه جدا کند.


2-همکاری های راهبردی مشتری
ممکن است از همکاری به عنوان گامی مؤثر استفاده کنید که در صنعت از آن با «همکاری راهبردی» یاد می کنند. در حالی که یک رابطه «میزبان ذینفع» معمولاً کوتاه مدت و یک بار برای همیشه است همکاری های راهبردی می تواند گاهی برای سال ها ادامه پیدا کند.

مثلاً یک طراح شبکه و یک شرکت تبلیغاتی ممکن است مشتریان خود را که قصد تبلیغات دارند به یکدیگر ارجاع دهند تا زمانی که ارزش مخاطب مشترک حفظ شود همکاری های راهبردی موجی از تجارت ارجاعی را در پی دارد. موارد اشاره شده راهکارهای به ظاهرساده ای هستند که گاهی موجب تحولات چشمگیری در جریان شکل گیری یک تجارت می شوند. کافی است از همین امروز این مدل های جذب مشتری را به کار بگیرید تا تغییرات را از همین امروز تجربه کنید.

 3-تمام پایه ها را پوشانید
"ما متوجه شدیم که یک استراتژی بازاریابی جامع و چند کاناله در محیط رسانه های تقسیم شده امروز اجباری است. زمانی که ما به مشتریان خود در هر کجا که هستند - از جمله تلویزیون، رادیو، فیس بوک، رسانه ها، آمازون، صندوق پستی خود، تبلیغات صفحه نمایش، یوتیوب و موتورهای جستجو - پس از آن همه کانال ها از یکدیگر حمایت می کنند و باعث افزایش کارآیی می شوند. این مبلغ واقعا بیشتر از بخش های آن است. " 
4-از داده ها استفاده کنید
"به عنوان یک شرکت تحلیلی تجارت الکترونیک، موتور فروش ما، وب سایت ما است. برای تبدیل افرادی که به مشتری خود، به شدت بر جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها تکیه می کنیم. این به ما کمک می کند تا کانال های بازاریابی را که در طراحی رسم شده اند، درک و بهینه سازی کنیم. آمار دروغ نیست. سپس  مادر کانال ها با توجه به بازده سرمایه گذاری،باز سرمایه گذاری می کنیم. " – (کوین شمالی، مدیر عامل، Terapeak، تورنتو)

5-همیشه گوش کن
"در محیطی با وسوسه ها و تیزرها، مصرف کنندگان به دنبال محصولات و خدماتی هستند که به صداقت احترام می گذارند. بهترین راه برای جذب مشتریان جدید، گوش دادن وفادارانه به آنهاست؛ آنها می توانند با نظراتشون یه تکامل محصول کمک کنند. این ساده است، گرچه وقت گیر است: ما به ایمیل پاسخ می دهیم، شخصا با افرادی که شکایت دارند، تماس می گیریم و یادداشت های دست نوشته ای را به ترتیب ارسال می کنیم. " – (جان گچا، بنیانگذار، شرکت سرانجام لامپ، بوستون)

6-درباره کالا و خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید
کسانی که برای یک سازمان کار می کنند باید در مورد آن سازمان و محصولات آن همواره تصویر مثبتی به مشتری ارائه کنند. می گویند یک کارخانه بزرگ تولید خودرو دارای دو توقفگاه بود. توقفگاه نخست که از خیابان مجاور قابل مشاهده بود متعلق به آن دسته از کارکنان بود که با خودروی تولیدی همین شرکت به محل کار خود می آمدند. کارکنانی که با خودروهای تولیدی شرکت های دیگر به آنجا می آمدند ناگزیر بودند در توقفگاه دوم، دورتر از خیابان مجاور توقف کنند. شرکت دارای این دیدگاه بود که اگر مشتریان بالقوه مشاهده کنند که کارکنان شرکت از محصولاتشرکت های رقیب استفاده می کنند، این پرسش در ذهن آنها خطور می کرد.

7-خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید
همیشه ارزش آن را دارد که خود را به عنوان مشتری بدانید که به سازمان وارد می شود. همیشه خود را به جای مشتری بگذارید و آنگاه بپرسید: آیا این سازمان از ورود من استقبال به عمل می آورد؟ هر قدر مشتری را بیشتر درک کنید توازن بین مشتری و محصول به صورتی در می آید که کفه ترازو به نفع مشتری سنگین تر خواهد شد.


8-یک تکنیک جدید بازاریابی را تجربه کنید و یا یک محصول یا خدمت جدید ارائه دهید
شما نیز مانند هر کسب وکار دیگری روشهای بازاریابی خاص خود را دارید و به احتمال زیاد آنها را مدام تکرار می کنید. تعجبی ندارد که این روشها کهنه شوند! اگر راهی جدید را تجربه کنید، احتمال این بیشتر می شود که افراد جدید شما را آزمایش کنند؛ بنابراین به آدمهای جدید دست خواهید یافت. اگر محصولات یا خدمات تکراری و قدیمی را ارائه دهید، (و آنها را با روش های قدیمی تکراری بازاریابی کنید) قطعا با همان آدم های قدیمی مواجه خواهید شد. ارائه یک سرویس یا کالای جدید، یا خط تولید جدید و مطلع ساختن افراد از آن راهی برای جذب مشتری جدید خواهد بود .

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی آرسس یکی از قدرتمندترین نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی است که باتلاش جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور فعالیت خود را از سال 1394، در راستای خدمت‌رسانی به کسب وکارها آغاز نموده است. نرم افزار مدیریت پروژه فارسی یا نرم افزار کنترل پروژه آرسس ، در اجرای این مهم از دو ابزار قدرتمند برنامه‌ریزی و کنترل پروژه استفاده می کند ( همچون نرم افزار مدیریت پروژه تسکولو ) و لذا به ابزاری کاربردی و قدرتمند برای کنترل زمان، کنترل هزینه و مدیریت منابع و نیروی انسانی تبدیل گردیده است. نرم افزار مدیریت پروژه طیف وسیعی از راه حل ها را توصیف می کند که به افراد و تیم ها اجازه می دهد مسیر پیشرفت پروژه های پیچیده را از زمان تایید آنها تا تکمیل و یا راه اندازی آنها پیگیری کنند.

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی . نرم افزار مدیریت پروژه فارسی. نرم افزار مدیریت پروژه. مدیریت پروژه. تسکولو ، نرم افزار مدیریت پروژه تسکولو



کلمه کلیدی :

جذب مشتری

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی