نرم افزار  مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/12/11_11:8

چگونه ساختار شکست کار برای پروژه تعریف کنیم؟


برای اینکه یک ساختار شکست کار مناسب تعریف کنید می‌توانید از این قوانین پیروی نمایید: قانون 100%-

چگونه ساختار شکست کار برای پروژه تعریف کنیم؟

نرم افزار مدیریت پروژه

ترسیم ساختار شکست کار به شما کمک می‌کند تا در طی فرآیند مدیریت پروژه جامع نگر و در عین حال خاص نگر باشید. نگاه و بررسی جزییات در زمان برنامه‌ریزی پروژه اهمیت زیادی دارد، اما باید تصویر بزرگ‌تر و کلی نیز از پروژه برای خود ترسیم کنید. اگر در شناسایی و تعریف بخش عمده‌ای از کار موفق نباشید نمی‌توانید جزییات آن را نیز به خوبی بنگرید؛ بنابراین ساختار شکست کار یک اقدام و گام کلیدی و مهم است.

دلایل متعددی برای ضرورت استفاده از ساختار شکست کار در فرآیند مدیریت پروژه وجود دارد. برای مثال این امر به شما کمک می‌کند تا:

  • هزینه‌های پروژه را ارزیابی کنید.
  • بازه زمانی پروژه را تعیین و یک برنامه زمانی برای آن تعریف کنید.
  • شرح کار را تعریف کنید.
  • مسئولیت‌ها را تعیین و نقش‌ها را مشخص کنید.
  • وضعیت پیشرفت پروژه را پیگیری کنید.
  • خطرات را شناسایی کنید.

 

چگونه یک ساختار شکست کار برای پروژه تعریف کنیم؟

برای شروع کار، اهدافی که به دنبال آن هستید را شناسایی کنید. این اهداف هر چیز و هر نوعی می‌توانند باشند، از گسترش ویژگی‌های یک نرم‌افزار تا ساخت یک موشک.

در قدم بعدی پروژه کلان را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. بهتر است تا بر موارد قابل‌ارائه و تحویل بیش از اقدامات تمرکز کنید. بنا بر نوع پروژه موردنظر ممکن است تقسیم پروژه بر اساس مراحل، محصولات و وظایف را آغاز نمایید.

برای اینکه یک ساختار شکست کار مناسب تعریف کنید می‌توانید از این قوانین پیروی نمایید:

  • قانون 100%-کاری که توسط ساختار شکست کار معرفی می‌شود، باید 100% اقدامات لازم برای کسب هدف را در برگیرد. درعین‌حال وظایف فرعی و کوچک‌تر در هر سطح نیز باید در نظر گرفته شود تا بدین ترتیب وظایف اصلی و عمده نیز اجرا شوند.
  • پیشامدهای ناسازگار- وظایف فرعی را دو بار بررسی نکنید. انجام این کار متناقض قانون 100 درصدی است و منجر به محاسبات اشتباه در تعیین منابع لازم برای پروژه خواهد شد.
  • نتایج و برآیندها نه اقدامات- فراموش نکنید که بر نتایج و محصولات قابل‌ارائه تمرکز کنید نه بر خدمات. برای مثال در پروژه‌ای مثل ساخت دوچرخه نتیجه و محصول می‌تواند «سیستم ترمز» باشد درصورتی‌که اقدام «کالیبره کردن لنت ترمز» است.
  • تعیین مسئولیت و تکالیف- هر بخش از کار باید به گروه و یا افراد متخصص واگذار شوند. اگر ساختار شکست کار به‌خوبی تعریف شود، شاهد هم‌پوشانی کاری نخواهید بود و مسئولیت‌ها برای افراد مشخص و واضح است.

 

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی آرسس یکی از قدرتمندترین نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی است که باتلاش جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور فعالیت خود را از سال 1394، در راستای خدمت‌رسانی به کسب وکارها آغاز نموده است. نرم افزار مدیریت پروژه فارسی یا نرم افزار کنترل پروژه آرسس ، در اجرای این مهم از دو ابزار قدرتمند برنامه‌ریزی و کنترل پروژه استفاده می کند ( همچون نرم افزار تسکولو ) و لذا به ابزاری کاربردی و قدرتمند برای کنترل زمان، کنترل هزینه و مدیریت منابع و نیروی انسانی تبدیل گردیده است. نرم افزار مدیریت پروژه طیف وسیعی از راه حل ها را توصیف می کند که به افراد و تیم ها اجازه می دهد مسیر پیشرفت پروژه های پیچیده را از زمان تایید آنها تا تکمیل و یا راه اندازی آنها پیگیری کنند.

 



کلمه کلیدی :

ساختار شکست کار

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی. الگام