مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1399/02/27_11:40

چه چیزهایی از یک نرم‌افزار مدیریت پروژه میخواهید؟


استفاده آسان چیزی است که از یک نرم‌افزار انتظار دارید.هرچقدر یک نرم‌افزار نیاز به زمان کمتری برای آشنایی و آموزش داشته باشد، محبوب‌تر می‌شود.

۵ چیزی که باید از یک نرم‌افزار مدیریت پروژه بخواهید

 

جای تردید نیست که نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار تغییر کرده است. چه یک استارت آپ کوچک، چه یک کسب‌وکار بزرگ و یک شرکت معتبر و گسترده همه آن‌ها به نرم‌افزار مدیریت پروژه در سیستم خود نیاز دارند.

تأثیر یک نرم‌افزار مدیریت پروژه بسیار چشم‌گیر است. بسیاری از فرآیندها را به صورت اتومات انجام می‌دهد که در نتیجه بهره‌وری را افزایش و خطرات و اشتباهات انسانی را کاهش می‌دهد. همچنین تضمینی برای کیفیت کار است. از سوی دیگر مدیریت کامل هزینه‌ها و بودجه را با کمک نرم‌افزار مدیریت پروژه در اختیار خواهید داشت.

مدیریت پروژه

اما از همه مهم‌تر اینکه یک نرم‌افزار مدیریت پروژه به کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا به اهداف خود دست یابد.

با این حساب باید چه چیزهایی از یک نرم‌افزار مدیریت پروژه بخواهید؟ در نظر داشته باشید که گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی در پیش رو دارید اما همه آن‌ها یکسان نیستند. نکته مهم این است که باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که مناسب نیاز کسب‌وکار و صنعت شماست. با این حساب 5 نکته وجود دارد که در هنگام انتخاب نرم‌افزار مدیریت پروژه باید آن را در نظر بگیرید و به عبارت دیگر حتی ساده‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه نیز باید این 5 نکته و نیاز را تأمین کنند:

  • همکاری
  • مدیریت منابع
  • مدیریت پروژه
  • سادگی
  • کمک و پشتیبانی

همکاری

 جای تردید نیست که صاحبان کسب‌وکارها، کارآفرینان و مدیران پروژه نیاز به ارتباط و همکاری مستمر با اعضای گروه خود دارند. همکاری با یکدیگر منجر به افزایش بهره‌وری، تصمیمات ، طرح‌ریزی و استراتژی‌های بهتر خواهد شد.

در محیط‌های کاری امروزی افراد می‌توانند در هرجایی و حتی در منزل خود به راحتی کار خود را انجام دهند و به همین دلیل یک نرم‌افزار مدیریت پروژه باید قابلیت همکاری میان اعضای گروه را داشته باشد که شامل اشتراک‌گذاری فایل، ارتباطات،گفت‌وگو و .... می‌شود.

مدیریت منابع

یکی از دشوارترین مناطق مدیریت یک پروژه، مدیریت منابع است. منابع حوزه گسترده‌ای را همچون پول، نیروی انسانی، تجهیزات و زمان در برمی‌گیرد. برای اینکه یک مدیر پروژه موفق باشید باید در زمینه اختصاص و استفاده منابع دقت زیادی به خرج دهید.با استفاده از یک نرم‌افزار مدریت پروژه مناسب نیز می‌توانید منابع خود را به خوبی مدیریت ، شناسایی و سازمان‌دهی کنید.

مدیریت پروژه

زمانی که یک نرم‌افزار مدیریت پروژه تهیه کردید، نگاهی به کارکردهای آن در حوزه مدیریت پروژه داشته باشید. شاید این جمله بی‌معنی به نظر برسد اما پس از تهیه نرم‌افزار از خود بپرسید آیا این نرم‌افزار می‌تواند به من کمک کند تا پروژه را بهتر مدیریت کنم؟ این ابزار چقدر گسترده، راحت و کاربردی است؟

ابزاری که امکان مدیریت زمان‌بندی، وظایف، تقویم، نمودار و... داشته باشد می‌تواند به موفقیت شما کمک زیادی کند.

سادگی

استفاده آسان چیزی است که از یک نرم‌افزار انتظار دارید.هرچقدر یک نرم‌افزار نیاز به زمان کمتری برای آشنایی و آموزش داشته باشد، محبوب‌تر می‌شود. یک نرم‌افزار مدیریت پروژه باید تا جای ممکن استفاده آسان و کمترین پیچیدگی را داشته باشد.

کمک و پشتیبانی

حتی بهترین نرم‌افزارها نیز گاهی در کار کردن با مشکل بر می‌خورند به همین دلیل باید پشتیبانی مناسب ارائه دهند. کاربر باید این آسودگی خاطر را داشت باشد که به سؤالات و مشکلات آن در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود.تلفن، چت، ایمیل و... ازجمله روش‌هایی است که کاربران نرم‌افزار می‌توانند در مواقع لزوم از آن استفاده کنند.

 

📌 یک پیشنهاد دوستانه 

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی آرسس یکی از قدرتمندترین نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی است که باتلاش جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور فعالیت خود را از سال 1394، در راستای خدمت‌رسانی به کسب وکارها آغاز نموده است. نرم افزار مدیریت پروژه فارسی یا نرم افزار کنترل پروژه آرسس ، در اجرای این مهم از دو ابزار قدرتمند برنامه‌ریزی و کنترل پروژه استفاده می کند ( همچون نرم افزار تسکولو ) و لذا به ابزاری کاربردی و قدرتمند برای کنترل زمان، کنترل هزینه و مدیریت منابع و نیروی انسانی تبدیل گردیده است. نرم افزار مدیریت پروژه طیف وسیعی از راه حل ها را توصیف می کند که به افراد و تیم ها اجازه می دهد مسیر پیشرفت پروژه های پیچیده را از زمان تایید آنها تا تکمیل و یا راه اندازی آنها پیگیری کنند.



کلمه کلیدی :

نام نویسنده :الگام