انتخاب یک کارمند خوب تاریخ ثبت : 1398/04/03_9:23

۷ ویژگی برای انتخاب یک کارمند خوب


در این پست ما بعضی از ویژگی های خاص کارمند خوب را از نظر مدیران کارگزینی بررسی می‌کنیم.

چطور می‌توانیم ویژگیهای یک کارمند خوب را مشخص کنیم؟

وقتی یک کارفرما می‌خواهد از بین کارمندان معمولی خود بهترینها را جدا کند چی می کند؟ درست است که هر کسب و کاری شرایط و نیازهای مربوط به خودش را دارد، اما بعضی از ویژگیها هستند که برای همه کارفرماها با ارزشند.
وقتی ویژگیهای یک کارمند خوب را می‌دانیم آن وقت فرایند استخدام بهتری خواهیم داشت، البته لازم است که مدیران ارشد به آن ویژگیها و ارزش آنها اعتقاد داشته باشند.
مثل اعتماد به نفس و خود انگیزشی که برای سنجش آنها هم می شود برای متقاضیان شغل یک وظیفه خاصی را مشخص کرد و میزان ابتکار عمل و فراتر رفتن از وظایف را درآنها ارزیابی کرد.

موسسه CareerBuilder مطالعه‌ای توسط Harris Poll انجام داد تا درک بهتری نسبت به ویژگیهایی که اغلب مدیران کارگزینی از کارمندان انتظار دارند، برسد.
آنها بیش از ۲۰۰۰ مدرس استخدام و متخصص منابع انسانی را در مورد مهارت‌های نرم (ویژگی های کمتر ملموس مربوط به شخصیت تا به توانایی) مورد بررسی قرار دادند.
بعضی از نتایج این تحقیق به نظر بدیهی بودند، اما شاید مهمترین نتیجه اهمیت مهارت‌های نرم بود. بیش از سه چهارم از پاسخ دهندگان یعنی حدود ۷۷% معتقد بودند مهارت‌های نرم به اندازه مهارت های سخت مهم‌اند و بیش از ۱۶٪ مهارت های نرم را در هنگام ارزیابی متقاضیان شغل مهم تر از مهارت‌های سخت دانستند.
در این پست ما بعضی از ویژگی های خاص کارمند خوب را از نظر مدیران کارگزینی بررسی می‌کنیم.

 

۱- تعهد کاری بالا برای رسیدن به اهداف

به عنوان اولین ویژگی تعهد کاری بالا، به وضوح یکی از محبوب ترین ویژگی های یک متقاضی شغل از نظر مدیران کارگزینی است.
به نقل از CareerBuilder هفتاد و سه درصد از پاسخ دهندگان انتظار دارند که کارکنان سخت کوشی و تعهد به انجام کار را از خود نشان دهند.
متقاضیانی که اهداف عالی خود را تعیین کرده و یا به خوبی برای رسیدن به اهداف بلند مدت مجموعه متعهدند، نشان می دهد که اگر لازم باشد حتی بیشتر از ساعات کاری نیز فعالیت خواهند کرد.

 

۲- قابلیت اطمینان به این که کار را به اتمام می‌رساند

همینطور ۷۳٪ از پاسخ دهندگان گفتند، قابلیت اطمینان از ویژگیهایی است که بین یک کارمند معمولی و خوب تمایز ایجاد می‌کند.
می توانید با خیال راحت کاری را به او بسپارید و مطمئن باشید که آن را به پایان خواهد رساند. وقتی شما در طی فرایند استخدام وظیفه‌ای را برای متقاضی در نظر می‌گیرید و او پایبندی بالایی نشان می‌دهد به این معنی است که به احتمال زیاد این رویه را بعد از استخدام هم ادامه خواهد داد.

 

۳- نگرش مثبت و ایجاد محیط همکاری خوب

%۷۲ از پاسخ دهندگان در نظرسنجی CareerBuilder معتقد بودند نگرش مثبت دارای مزایای فراوانی برای خود کارمند و همکارانش است. مثبت بودن باعث می‌شود روز کاری راحتتری داشته برای خود آنها و همکارانشان ایجاد شود.
کارکنان خوب با همین نگرش مثبت برای خود اعتبار بیشتری در بین همکاران به دست می‌آورند.
یکی از ویژگیهای نهم کارمند خوب یادگیری از اشتباهات و ادامه دادن راه است. این یعنی او در محیط کار فرد مقاومی خواهد بود.

 

۴- خودانگیزشی و انجام کار با کمترین راهنمایی

دو سوم از پاسخ دهندگان، یعنی ۶۶٪ از آنها خود انگیزشی را به عنوان یک مهارت اصلی نرم در میان متقاضیان ذکر کرده اند.
وقتی که صحبت از انتخاب نیروهای خوب می‌شود، مدیران کارگزینی اغلب به دنبال افرادی هستند که سریع ابتکار عمل را دست گرفته و با کمترین تشویق کار خود را انجام دهند.
شور و اشتیاق و علاقمندی به کار اغلب برای انگیزش این کارکنان کافی است.

 

۵- تمایل به انجام کارتیمی و رسیدن به بهترین نتیجه

در مورد کارکنان عالی که دارید فکر کنید. آیا آنها با دیگران خوب کار می‌کنند؟ آیا راحت با یک تیم همکاری می‌کنند؟ طبق گفته  CareerBuilder شصت درصد از مدیران کارگزینی، در طول فرایند گزینش به دنبال کسانی هستند که توانایی انجام کار تیمی داشته باشند.
بسیاری از شرکت ها بر اساس کار تیم‌ها و دپارتمان‌ها و نه تنها افراد، موفق می‌شوند.
پس زمانی که فرم‌های استخدامی را بررسی می‌کنید و فرایند گزینش را پیش می‌برید میزان سابقه همکاری‌های سازمانی فرد و میزان بازخوردهای مثبتی که در کار می‌دهد را بررسی کنید.

 

۶- برقراری ارتباط موثر و اعتقاد به شفافیت

یکی دیگر از مهارت‌های عالی بالا که توسط مدیران کارگزینی انتخاب شد ارتباطات بود. ۵۶٪ به دنبال پیام های مؤثر از متقاضیان بودند.
کارکنان ایده‌آل اهمیت برقراری ارتباط خوب را درک می کنند و می دانند که اگر نحوه برقراری ارتباط خوب نباشد و پیام را به درستی منتقل نکنند چطور همه چیز می‌تواند خراب شود.
وقتی به دنبال این ویژگی در میان متقاضیان هستید، سؤالاتی در مورد شیوه های ترجیحی آنها یا نمونه هایی از ارتباط خوب که تجربه کرده اند، بپرسید.
اگر پاسخ های آنها (کلامی و غیر کلامی) با انتظارات شما مطابقت داشت شاید بتوانند به یک کارمند بزرگ تبدیل شوند.

 

۷- انعطاف پذیری و سازگاری 

پایان بخش لیست ما انعطاف پذیری یا سازگاری است که توسط ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان انتخاب شده است.
یک کارمند خوب کورکورانه در برابر تغییر مقاومت نمی‌کند، و در عوض، آن را درک کرده و سازگار می‌شود، زیرا تغییر درست را برای کسب و کار لازم می‌داند.
آیا متقاضیانی که با آنها مصاحبه می‌کنید با اتفاقات پیش بینی نشده شغلی راحت هستند؟ آیا آنها مایل به کسب مهارت‌ها و تعیین اهداف جدید هستند؟ اگر متقاضیان شما بتوانند در این موارد انعطاف نشان دهند، می توانید مطمئن باشید که به راحتی با محیط کاری جدید خود سازگار شوند.

 

در پایان

ممکن است با اهمیت همه مهارت نرم که گفتیم کاملاً موافق نباشید، اما احتمالاً برای خودتان لیستی از ویژگی های مورد نظر را داشته باشید.
یکی از چیزهایی که مهم‌اند این است که شاید متقاضی بعضی از این ویژگی های کارمند خوب را نداشته باشد اما برخی از آنها در طول زمان می‌توانند توسعه یابند.
برای مثال بعضی از متقاضیان ممکن است تجربه زیادی در کارتیمی نداشته باشند اما بتواند یاد بگیرند.


 

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی آرسس یکی از قدرتمندترین نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی است که باتلاش جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور فعالیت خود را از سال 1394، در راستای خدمت‌رسانی به کسب وکارها آغاز نموده است. 
نرم افزار مدیریت پروژه فارسی یا نرم افزار کنترل پروژه آرسس ، در اجرای این مهم از دو ابزار قدرتمند برنامه‌ریزی و کنترل پروژه استفاده می کند ( همچون نرم افزار مدیریت پروژه تسکولو ) و لذا به ابزاری کاربردی و قدرتمند برای کنترل زمان، کنترل هزینه و مدیریت منابع و نیروی انسانی تبدیل گردیده است. 

سپاس از همراهی شما heart

نرم افزار مدیریت پروژه طیف وسیعی از راه حل ها را توصیف می کند که به افراد و تیم ها اجازه می دهد مسیر پیشرفت پروژه های پیچیده را از زمان تایید آنها تا تکمیل و یا راه اندازی آنها پیگیری کنند.

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین فارسی . نرم افزار مدیریت پروژه فارسی. نرم افزار مدیریت پروژه. مدیریت پروژه. آرسس ، نرم افزار مدیریت پروژه آرسس



کلمه کلیدی :

انتخاب یک کارمند خوب

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام