چگونه یه کسب و کار موفق داشته باشیم؟ تاریخ ثبت : 1399/02/07_11:2

چگونه یه کسب و کار موفق داشته باشیم؟


امروز برای موفق شدن در یک کار و تجارت، باید انعطاف‌پذیر باشید، برنامه‌ریزی خوب داشته باشید و مهارت‌های سازمانی را بدانید.

چگونه کسب و کار موفق داشته باشیم؟

یک کسب و کار موفق به 5 عامل اصلی بستگی دارد.

 محصول با کیفیت و پاسخگو

یکی از این عوامل بحث داشتن یک محصول با کیفیت متمایز و منحصر به فرد و از همه مهم تر پاسخگو باشه، نیاز و دغدغه رو برطرف کنه. راحتی و سادگی به همراه داشته باشه.

 برنامه ریزی مارکتینگ

 دو مین عامل بحث برنامه ریزی مارکتینگ است. اینکه بدونید چه زمانی ، در چه مکانی از طریق چه کانال های ارتباطی محصولتان را ارائه بدهید.

 سرمایه ی کافی

و سومین عامل داشتن سرمایه ی کافی است. تا زمانی که شما پول کافی برای پیشبرد و اجراسازی برنامه هاتون نداشته باشید، کسب و کار شما فلج است. و نمیتوانید به فعالیت خودتان ادامه بدهید.

 منابع انسانی

و چهارمین عامل موفقیت کسب و کار شما بحث منابع انسانی است.شما نیاز به نیروهای متخصص حرفه ای دارید که بیشترین بهره وری را داشته باشند. طوری که بیشتر از اینکه روی انجام وظایف تمرکز کرده باشند، روی نتایج وظیفه شان تمرکز کرده باشند.  دنبال این باشند که توانایی و تخصصشان را در راستای محقق شدن اهداف سازمانی تان بکار ببندند.

 مدیریت کارآمد

پنجمین عامل و مهم ترین عامل بحث مدیریت کارآمد در کسب و کار است.چرا مهم ترینه ؟ چون تا زمانی که مدیریت کارآمدی وجود نداشته باشه. اون 4 عامل موفقیت هم به وجود نخواهد آمد.

ببینید وقتی مدیریت کارآمد وجود نداشته باشه نمی توانید در مورد خصوصیات محصول و زمان مناسب معرفی اون بازار به درستی تصمیم بگیرید.

وقتی مدیریت کارآمدی وجود نداشته باشه نمی توانید سرمایه کافی را برای شرکت جذب کنید. حتی اگه این سرمایه رو هم داشته باشید نمی توانید به درستی حفظش کنید و بهینه ازش استفاده کنید.

وقتی که مدیریت کارآمدی وجود نداشته باشه نمی توانید متخصص ترین و حرفه ای ترین نیروها را جذب کنید. و بیشترین بهره وری را از تخصص و توانایی آن ها داشته باشید.

آیا راهی وجود داره که ما بتونیم مدیریت کارآمدی داشته باشیم؟

راه کارهای زیادی برای اینکه مدیران، مدیران کارآمدی باشند وجود دارد. اما اگه من بخوام نکته ی مهمی رو برای مدیریت کارآمد بهش اشاره کنم بحث مسئولیت پذیری مدیران هست.

هر موردی که در سازمان و کسب و کار شما به وجود می آید شروع کننده  و تمام کننده ی آن مدیر است. بنابراین می خواهم این را بدانید برای اینکه یک کسب و کار موفق داشته باشید که افراد، امکانات، سرمایه و برنامه ها موثر باشند.  مدیر باید مسئول باشد. در واقع بایدخودش را مقصر 100 درصدی هر اشتباهی بداند.

چرا؟چون وظیفه ی یک مدیر اینکه جلوی اشتباهات رو بگیرد. اگه نتواند این کار را بکند این اشتباهات است که جلوی حرکت و پیشرفت سازمان را میگیرد. و وقتی اشتباهات اتفاق میافتن مقصر اصلی مدیر است…

بنابراین به جای اینکه از سود فروش خودتان ناراضی باشید و تورم رو مقصر بدونید باید عملکرد فروش خودتان را بررسی کنید و مشکل را در عملکرد فروش جستجو کنید.

اگر از وضعیت کسب و کارتون ناراضی هستید بازار و رقبا را مقصر ندانید مشکل رو در خودتان در روش ها و برنامه هاتون جستجو کنید.

میخواهم بدانید که وضعیت نا به سامان کسب و کار شما قبل از اینکه تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار بگیرد. مثلا تحریم و رکود و تورم

تحت تاثیر عوامل درون سازمانی مثل نداشتن مدیریت ناکارآمد قرار میگیرد. و بعد عامل بیرونی به راحتی روی کسب و کار شما تاثیرات منفی خودش رو نشون میده…

پس از شما مدیران می خواهم که بدانید شما مسئول کسب و کارتان هستید.  باید با دانش و اطلاعات و مهارت هاتون جلوی بسیاری از اشتباهات و خطرات احتمالی رو بگیرید.. اگر نتوانستید این کار و بکنید بر میگردد به پایین بودن سطح اطلاعات و مهارت هاتون که باید این ضعف ها رو شناسایی و به نقطه قوت تبدیل کنید.

با مسئولیت پذیرتون مدیریت کارآمد تر و بهتری رو در سازمانتون برقرارکنید.تا نتیجه های مطلوب و چشمگیری را از کسب و کارتون بگیرید.



کلمه کلیدی :

چگونه یه کسب و کار موفق داشته باشیم؟

نام نویسنده :الگام