نرم افزار مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/04/12_12:49

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین چیست؟


مدیران پروژه برخلاف مدیران تجاریِ شرکت، خود را فقط محدود به نظارت بر یک قسمت از کارها نمی‌کنند، پس برای رسیدگی و رویایی با مسائل مدیریتی محدودیت زمانی هم ندارند.

مدیریت پروژه چیست؟

"حتما بخوانید"
مدیریت و کنترل پروژه 
برای آشنایی بیشتر با مفهوم اینجا کلیک کنید

ریشه‌ی مدیریت پروژه به روش‌ها و فرآیندهایی برمی‌گردد که حدود صد سال قبل در کسب و کار پیشرفت پیدا کردند. درهرصورت، در سال‌های اخیر، مدیریت پروژه رشد تصاعدی بالایی داشته و به عنوان یک عملیات جداگانه و جدی در تجارت پا به میدان گذاشته است و در صحنه‌ی تجارت جهانی، یعنی جایی که شرکت‌ها دائما به دنبال رسیدن به مزیت چالشی هستند، به یک عامل مهم مبدل شده است. در مقاله زیر با مفهوم مدیریت پروژه بیشتر آشنا میشوید.
مدیران پروژه برخلاف مدیران تجاریِ شرکت، خود را فقط محدود به نظارت بر یک قسمت از کارها نمی‌کنند، پس برای رسیدگی و رویایی با مسائل مدیریتی محدودیت زمانی هم ندارند.مدیران پروژه وظیفه‌ی سختی برعهده دارند: آنها باید تمامی جنبه‌های پروژه را بررسی کرده و از اجرای درست و به موقع آنها، در محدوده‌ی بودجه‌ای که برای آنها تعیین شده، اطمینان حاصل کنند.

برای موفقیت در این رشته، مدیران پروژه باید مهارت‌‌های بسیاری کسب کنند و مجوزهایی بگیرند که صلاحیت‌شان را در انجام این شغلِ سخت تأیید کنند. آنها همچنین باید ذهنی تحلیل‌گر و خلاق داشته باشند و بتوانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

برای افرادی که از پس سختی‌ها و پیچیدگی‌های این کار به خوبی بربیایند، مدیریت پروژه می‌تواند شغل لذت‌بخشی باشد. 

    فرآیند تکمیل پروژه

به بیان ساده، مدیر پروژه فردی است که پروژه را مورد بررسی قرار می دهد تا از انجام درست آن در محدوده‌ی زمانی و مالیِ موجود اطمینان حاصل کند. بنابراین، کاملا مشخص است که در سازمان‌های بزرگ، این کارِ ساده‌ای نیست و نیازمند مشارکت افراد زیادی است.

مدیریت پروژه

یکی از اولین کارهای مدیر پروژه این است که هدف پروژه را تعیین کند، به بیان دیگر، با جزئیات شرح دهد که پروژه قرار است به چه چیزی دست پیدا کند. در مرحله‌ی بعد، مدیر پروژه باید یک برنامه‌ی زمانی آماده کرده، وظایف هر کدام از اعضای گروه را مشخص و برای هر وظیفه‌ی خاص، فرجه‌ی زمانی تعیین کند.

مدیر پروژه در کنار برنامه‌ی زمانی، باید بودجه را هم تعیین کند. بودجه باید به گونه‌ای تعیین شود که بدون اسراف و خرج اضافه، بتواند هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی را نیز پوشش دهد. بعد از اینکه پروژه شروع شد، مدیر پروژه باید اطمینان حاصل کند که همه‌ی اعضای گروه، منابعی که برای رسیدن به اهداف‌شان مورد نیاز است، در اختیار دارند.

معمولا مدیر پروژه با استفاده از روش مسیر بحرانی (CPM)، برنام های خود را انجام می‌دهد. روش مسیر بحرانی، فرمولی است که فعالیت‌های مختلف پروژه را به ترتیب و به مؤثرترین شکل ممکن، زمان‌بندی می‌کند

مدیریت پروژه

🔶کاربرد های نرم‌افزار مدیریت پروژه
اگرچه می‌توان کاربردهای بسیاری را برای #نرم‌افزار_مدیریت_پروژه نام برد ولی مهم ترین آن ها را میتوان به این صورت نام برد:

1️⃣🔺 برنامه‌ریزی پروژه: برای تعریف زمان‌بندی پروژه، یک #مدیر_پروژه می‌تواند از نرم‌افزار برای تعیین وظایف استفاده کند. 
2️⃣🔺مدیریت وظایف: نرم‌افزار مدیریت پروژه امکان ایجاد و تعیین وظایف، بازه زمانی و گزارش‌گیری از وضعیت پروژه را فراهم می‌کند.
3️⃣🔺 اشتراک‌گذاری و همکاری: اشتراک‌گذاری از طریق نرم‌افزار مدیریت پروژه بهره‌وری کار را افزایش می‌دهد و افراد با نقش‌های مختلف می‌توانند به فایل‌های مختلف دسترسی داشته باشند.
4️⃣🔺 زمان‌بندی: تایم لاین پروژه که شامل جلسات مختلف با اعضا، زمان فعالیت‌های پروژه و انجام وظایف می‌شود، یکی از کاربردهای #نرم‌افزار_مدیریت_پروژه است. وضعیت پروژه نیز باید همواره به‌روزرسانی شود و در اختیار مدیران پروژه قرار گیرد.

مزایای نرم  افزار مدیریت پروژه

❇️مدیریت هزینه‌ها:کنترل هزینه یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه است و یک نرم‌افزار خوب مجهز به امکاناتی است که می‌تواند هزینه‌های پروژه را به‌خوبی مدیریت کند.
❇️مدیریت و پیش‌بینی خطرات: آگاهی از خطرات پروژه، پیش‌بینی و بررسی بودجه یکی از #مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه است.
❇️امکان گزارش‌گیری:نرم‌افزار مدیریت پروژه با داشتن #قالب‌های مختلف گزارش‌گیری و دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیاز می‌تواند پروژه را در زمان و مسیر درست هدایت کند.
❇️استفاده و کاربری آسان:نرم‌افزارهای مدیریت پروژه کاربری آسان و سریع دارند که برای استفاده از امکانات آن نیاز به یک آموزش اولیه و کوتاه است و کاربر به راحتی می‌تواند از امکانات آن استفاده کند.

مدیریت پروژه


یکی از نرم افزارهای مدیریت پروژه آنلاین آرسس نام دارد
برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار اینجا کلیک کنید.

شرکت نرم افزار مدیریت پروژه :

شرکت الگام در زمینه ارائه نرم افزار مدیریت پروژه آرسس فعالیت میکند. این شرکت خدمات خود را با قیمت مناسب و کیفیت مناسب ارائه میدهد.
برای برقراری ارتباط با مشاوران شرکت الگام، از طریق تماس با ما اقدام نمایید :
026-32775620 _ 021-44142677 



کلمه کلیدی :

مدیریت پروژه

نام نویسنده :مسعودیفر.الگام