مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/06/25_11:36

شکست در کسب و کار اینترنتی بی معنی است


خیلی از دوستان همچنان از راه اندازی کسب و کار اینترنتی ترس دارند. ترس از دست دادن اندک سرمایه ای که دارند. بارها در این مورد صحبت کرده ام و به این دسته از دوستان مشاروه هایی را در این زمینه داده ام ولی بازهم دوستانی هستند که ترس از شکست دارند و فکر می کنند در کسب و کارشان موفق نمی شوند. دوستانی که تجربه ای ندارند و فکر می کنند در کسب و کارشان شکست می خورند.

چرا شکست در کسب و کار اینترنتی بی معناست؟


نرم افزار مدیریت پروژه

خیلی از دوستان همچنان از راه اندازی کسب و کار اینترنتی واهمه دارند. ترس از دست دادن سرمایه ی کمی که دارند. بارها در این مورد صحبت کرده ام و به این دسته از دوستان مشاروه هایی را در این زمینه داده ام ولی بازهم دوستانی هستند که ترس از شکست دارند و تصور می کنند در کسب و کارشان موفق نمی شوند. دوستانی که تجربه ای ندارند و فکر می کنند در کسب و کارشان شکست می خورند.

در این مقاله میخواهم در مورد این صحبت کنم که در کسب و کار اینترنتی قرار نیست چیزی را از دست بدهید بلکه چیزهای زیادی را بدست می آورید. هر چه از عمر کسب و کار آنلاین شما می گذرد موارد زیادی بدست می آورید. البته این مقاله به درد افرادی می خورد که قصد راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی کوچکی را دارند نه استارت آپ های چند میلیاردی! کسب و کارهایی مثل وب سایت های آموزشی مثل همین همیار وب که با سرمایه های اندکی شروع به کار می کنند.

پس اگر شما هم دوست دارید بدانید چرا می گویم در کسب و کار اینترنتی شکست معنایی ندارد در این مقاله کوتاه و خودمانی همراه من باشید.

از اینجا شروع می کنم که :
چند روز پیش با دوستی صحبت می کردم که می گفت برای شروع کسب و کار اینترنتی ام قصد ندارم فعلا پولی صرف کنم، می خواهم برای شروع از سایت ساز ها و فروشگاه ساز های رایگان استفاده کنم. تاکید بر این داشت که چون تجربه ای ندارم برای شروع نمی توانم ریسک کنم و برای راه اندازی سایت هزینه ای کنم.

من هم در جواب گفتم بهتر است برای شروع وب سایتی راه اندازی کنید که مال خودتان باشد. مالکیت وب سایتی که می خواهید برایش وقت بگذارید و زحمت بکشید مهم است که برای خودتان باشد. از طرفی روی سایت سازهای آماده که پلتفرمی جداگانه ای دارند دست شما بسته است و نمی توانید در ادامه کار، گسترش اش دهید.

به این دوست عزیز گفتم یعنی واقعا اندازه 300 هزار تومان هم نمی توانید برای راه اندازی کسب و کارتان هزینه کنید؟ واقعا از دست دادن 300 هزار تومان فاجعه ایست برای شما؟

در جواب گفت : با 300 هزار تومان مگه میشه سایت راه اندازی کرد؟ من هم گفتم بله یک هاست و دامین + یک قالب وردپرس 300 تومان هم شاید کمتر شود. با این حال این دوست عزیزمان گفت من کلا 700 هزار تومان دارم و دوست ندارم این ریسک را کنم و این پول را از دست بدهم

مقاله مرتبط عدم قطعیت های استارتاپ ها و شناسایی و اولویت‌بندی ریسک ها

دوستان واقعا این مقدار هزینه و به نظرم حتی تا 3 الی 5 میلیون تومان هم سرمایه ای نیست که با از دست دادنش ورشکسته شوید. واقعا از دست دادن چنین پولی شما را نابود نمیکند!

از طرفی اگر هم چنین پولی را از دست بدهید چیزهای زیادی را بدست می آورید که در ادامه مفصل در مورد آن ها صحبت می کنم. البته اصلا قرار نیست در کسب و کارتان شکست بخورید اگر به مواردی که می گویم توجه ویژه ای داشته باشید.

پیشنهاد می کنم مقاله سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را مطالعه کنید.

شکست در کسب و کار اینترنتی واقعا معنایی ندارد!
بارها این را گفته ام که وب سایت تان را خودتان راه اندازی کنید. به نظر شما فکر می کنید این چه دلیلی می تواند داشته باشد!؟ جز اینکه تجربه تون در طراحی و راه اندازی و نگهداری وب سایت بالا برود! همین تجربیات هستند که کسب و کار اینترنتی را لذت بخش می کند. همین تجربه ها هستند که هر روز چیزهای جدید و زیادی یاد می گیرید که میلیون ها تومان می ارزد!
با این حال خیلی از دوستان به فکر آن مقدار هزینه ای هستند که بابت شروع کسب و کارشان در اینترنت می خواهند بپردازند. واقعا ارزش این همه کسب تجربه به قیمت راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیست؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میشود مقاله زیر را هم مشاهده بفرمایید 👇🏼👇🏼📌 استاندارد های موفقیت در کسب و کار اینترنتی

شما هم یقین داشته باشید قرار نیست چیزی را از دست بدهید، بلکه چیزهای زیادی را یاد می گیرید که بسیار بسیار برای شما ارزشمند ومفید هستند. به عنوان مثال ضبط کردن فایل صوتی و صحبت کردن برای من کار سختی بود ولی الان خیلی راحت و خودمانی در فایل های صوتی صحبت می کنم بدون کوچکترین ویرایشی! بداهه گویی کار سختی است ولی الان راحت در فایل های ویدیویی بداهه گویی می کنم. بدون این که بخواهم چندین بار قبل از ضبط تمرین کنم. البته حرفه ای نیستم ولی به نظر خودم تا حدودی قابل قبول است.

تجربیاتی که در تولید محتوای متنی کسب کرده ام بسیار با ارزش است. تا زمانی که وب سایت همیار وب را راه اندازی نکرده بودم اصلا نمی دانستم چه طور باید بنویسم! اصلا نمی دانستم تولید محتوا در وب واجب است! باور کنید تا آن موقع اصلا کتابی نخوانده بودم. مقاله ای را کامل نخوانده بودم و … ولی الان کلی پیشرفت کردم و روز به روز بهتر هم می شوم. همه اش به خاطر این بود که نوشتن های روزانه ام به عادتی در من تبدیل شد و روز به روز بهتر و بهتر شد. اگر مقالات اول من در همیار وب را با مقالات این روزهای من مقایسه کنید متوجه این موضوع می شوید.

پس همانطور که متوجه شدید شما چیزی را از دست نمی دهید بلکه چیزهایی را بدست می آورید که میلیون ها تومان برای شما ارزش دارد. تجربه چیزی است که خیلی ها الان حاضر اند به خاطر بدست آوردنش مبالغ بالایی را را بپردازند. ولی شما می توانید آن را به بهترین نحو بدست بیاورید.

مقاله مرتبط : استاندارد های موفقیت در کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی را چه طور شروع کنیم؟
همانطور که می دانید راه اندازی چنین کسب و کارهایی در اینترنت توسط افرادی که به اصطلاح کارآفرین اینترنتی نامیده می شوند. لازم است برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت روزانه جمع آوری شود. در واقع یکی از کارهایی که کارآفرینان اینترنتی باید روزانه انجام دهند یادگیری است. اگر غیر این باشد واقعا هیچ پیشرفتی در کسب و کارتان نخواهید داشت. قبلا در مورد اینکه چه طور به یک کارآفرین موفق اینترنتی تبدیل شوید صحبت کرده ام.

قبل از اینکه به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشید با خود به این فکر کنید که دقیقا هدف اصلی شما از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی چی هست؟ این مهمترین سوالی است که باید به آن پاسخ دهید. آیا فقط دنبال پول درآوردن هستید یا واقعا میخواهید نیاز افرادی را برطرف کنید؟

اگر جزء دسته اول هستید هیچوقت موفق نمی شوید. در واقع بهتر است بگویم موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی تان رابطه مستقیم با مورد دوم یعنی رفع نیاز دارد. اگر به خوبی بتوانید نیازهای مخاطبانتان را برطرف کنید قطعا برنده میدان شما هستید. منظور همان اعتماد سازی با تولید محتوای ارزشمند + تولید محصولات عالی و با کیفیت با دل و جان است.

اگر این دو مورد را به خوبی در کسب و کارتان رعایت کنید شک نداشته باشید که شکست در کسب و کارتان غیر ممکن میشود. مورد اول یعنی یادگیری، خیلی چیزهای دیگر را شامل میشود. اینکه چطور بازاریابی کنید، چه طور تبلیغ نویسی کنید، چه طور سایت تان را در گوگل بالا بیاورید، چه طور ترافیک ورودی را به کاربر و سپس به مشتری تبدیل کنید و … را شامل می شود.

پس می رسیم سر خونه اول یعنی تجربیات گران بها! مطمئن باشید هر چقدر هم که پول داشته باشید و کسب و کارتان را با سرمایه زیادی شروع کنید باز هم اگر خودتان دست به کار نشوید یک جای کارتان می لنگد و موفقیت صد در صدی را کسب نمی کنید.

افراد زیادی هستند که به من پیام می دهند سرمایه ما 100 میلیون یا 200 میلیونه! دنبال ایده می گردیم که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم. این افراد همان هایی هستند که علاقه ای به کسب و کار اینترنتی ندارند و فقط به واسطه پولی که دارند قصد دارند کسب و کاری را به صورت آنلاین راه اندازی کنند. این افراد طرز فکرشان این است که پول همه چیز است و همه کارها را برون سپاری می کنند.

در صورتی که اینطور نیست! همانطور که گفتم افرادی که می خواهند در کسب و کار اینترنتی موفق شوند باید اطلاعات کافی و به روز داشته باشند حتی اگر به عنوان مدیر کسب و کار  کارمندان زیادی هم داشته باشند. در هر صورت باید مطالعه داشته باشید و روز به روز به فکر این باشید که چیزهای جدید مربوط به کسب و کارتان یاد بگیرید.

شرکت مهندسی الکترونیک گام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی پروژه های زیر ساختی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد.  آرسس با تعریف نیازمندی ها و مشخصات انحصاری جهت هر کدام از مشاغل و صنایع مختلف ، شرکت ها ، ادارات و نهاد ها سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی به طور جداگانه ، بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.سازوکارهای مبتنی‌بر مدیریت پروژه چارچوب اصلی آرسس را تشکیل می‌دهند که در آن، مجموعه‌ای کامل از ابزارهای برنامه‌ریزی و کنترل هوشمند پروژه تحت رابط گرافیکی قوی ارائه می‌گردد.



کلمه کلیدی :

کسب و کار اینترنتی مدیریت پروژه

نام نویسنده :مسعودیفر.الگام