مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/05/10_8:51

مدیریت مالی و راهکارهای آن


مدیریت مالی و راهکارهای آن

چطور راهکارهای مدیریت مالی برای سازمان شما سودمند خواهند بود ؟

راهکارهای مدیریت منابع مالی توانمندی های زیادی به شما میدهند که از تمامی جهات همچون برنامه ریزی مالی، مدیریت، کنترل و تحلیل سازمان شما را بهبود میدهد. راهکارهای مدیریت مالی فرایندهای مالی و حسابداری و فعالیت ای مربوط به بودجه، تخصیص اعتبار، تحلیل گردش مالی، حساب های بانکی دریافت و پرداخت، مدیریت دارایی و مدیریت بهره وری را ساده و خودکار می‎نمایند.همچنینبه بهبود دسترسی و صحت و به موقع بودن  داده ای حیاتی مالی کمک می کند.

خیلی از راهکارهای نرم افزاری مدیریت مالی برای  راحتی مسیرهای ممیزی و کنترل های قانونی مالی طراحی شده اند و با بهره گیری از داشبوردهای مدیریتی، سازمان ها را در پیش بینی تاثیر تصمیمات بزرگ در وضعیت مالی سازمان یاری میدهند.

مزیت اصلی برای سازمان شما
با داشتن راهکارهای مدیریت مالی، کسب و کار شما می تواندعملیات مالی را از واحد مالی اداری به یک دارایی استراتژیک تبدیل نماید:

✳️. افزایش حساب های دریافتی و به حداکثر رساندن جریان نقدی
✳️. تعیین و درک فاکتورهایی که تاثیرات مثبت و یا منفی روی بهره وری، سوددهی و رشد سازمان دارند
✳️. تسریع چرخه های بسته شدن حساب ها با خودکار سازی گردش کارهای مرتبط در کنار
✳️.  تولید گزارشات مربوطه
✳️. کاهش زمان مورد نیاز برای بودجه بندی و برنامه ریزی
✳️. به حداقل رساندن ریسک با تضمین صحت تمامی گزارسات داخلی و خارجی مالی و مستندات
✳️. پیاده سازی کنترل های اداری داخلی به منظور تسهیل انطباق و بهبود حاکمیت شرکتی
✳️. به کار بردن تحلیل و آنالیزهای موثرتر برای بهبود تصمیم گیری های استراتژیک
✳️. بهبود مدیریت بهره وری بوسیله بررسی و مقایسه  نتایج با اهداف


آیا کمپانی ما نیاز به راهکار مدیریت مالی دارد ؟

مدیریت پروژه

سوال‎های زیر به شما کمک میکند تا بدانید که آیا راهکار مدیریت مالی به درد سازمانتان می‎خورد یا نه :

آیا از نبود انظباط و ساختار در فرایندها و سیاست های مالی سازمانتان رنج می‎برید؟
آیا در اطلاعات مالی و سایر پارتمان های کمپانی تضاد می‎بینید ؟
آیا یکی کردن و اعتبارسنجی داده های مالی به منظور گزارش گیری برای شما مشکل است ؟
آیا تجربه این را داشته اید که یکی از دپارتمان ها قابلیت کنار آمدن با بودجه را نداشته باشد ؟
آیا پیش بینی کردن در سازمان شما یک چالش است ؟
آیا در نظارت بر قیمت دارایی ها، یا ردیابی آنها با مشکل مواجه هستید؟


اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات "بله" است، کمپانی شما به شدت باید مساله راهکارهای مدیریت مالی را در نظر بگیرد.

ویژگی های رایج راهکارهای مدیریت مالی

راهکارهای مدیریت منابع مالی توانمندی های جامعی به شما میدهند که از تمامی جهات همچون برنامه ریزی مالی، مدیریت، کنترل و تحلیل سازمان شما را بهبود میدهد. راهکارهای مدیریت مالی فرایندهای مالی و حسابداری و فعالیت ای مربوط به بودجه، تخصیص اعتبار، تحلیل گردش مالی، حساب های بانکی دریافت و پرداخت، مدیریت دارایی و مدیریت بهره وری را ساده و خودکار می‎نمایند.  به علاوه به بهبود دسترسی و صحت و به موقع بودن  داده ای حیاتی مالی کمک می نماید، اگرچه ماژول ها و زیر ماژول های هر شرکت با دیگری می‎تواند متفاوت باشد، اما همه آنها قابلیت های زیر را به نحوی ارائه می‎دهند:

دفتر کل بینشی عمیق و کنترلی جامع روی حساب های دریافت و پرداخت، هزینه های حقوق و دستمزد، سفارشات و دیگر تراکنش های استاندارد فراهم می کند. کارکنان مالی همچنین کارها را با سرعت بیشتری انجام میدهند و دفاتر مختلف از کسب و کارهای مجرا را در یک صورت مالی واحد ترکیب می نمایند.

ابزارهای کنترل و بودجه بندی که قابلیت حسابداری دقیق و به موقع، حسابداری هزینه، هزینه محصول و مدیریت  و بودجه بندی برای کل سازان و نیز به تفکیک هر دپارتمان را میدهد.
مدیریت نقدینگی برای کمک به ارزیابی و پیش بینی نیازمندی های نقدی، فرایندها و تراکنش هایی که تاثیر مستقیم روی گردش نقدینگی دارند.
پیش بینی برای کمک به انتظارات دقیق از سوددهی و ضرر سازمان در آینده،سود سهام ها، گردش نقدینگی و دیگر فاکتورهای مهم مالی
مدیریت دارایی های ثابت برای بهینه کردن آن بوسیله آسان سازی روند ارزیابی، مالکیت، عملیات، نگهداری و ارزیابی دارایی های ثابت


در زمان انتخاب راهکار مدیریت مالی به دنبال چه چیزی باید باشید ؟
به این علت که امروزه بیشتر کمپانی ها حتی شرکت های کوچک و متوسط، در مقیاس جهانی مشغول به کار هستند، مطمئن باشید که به دنبال راهکاری با پشتیبانی عمیق برای تراکنش های بین المللی مثل چند ارزی بودن و چند زبانه بودن امری ضروری است.

مضاف بر این، یک راهکار نه تنها باید مدیریت مالی را ساپورت کند بلکه باید استراتژی مالی را به خوبی پشتیبانی نماید. شرکتی رابرای این کار انتخاب کنید که راهکاری جامع و هوشمند با قابلیت تجزیه و تحلیل ارائه نماید تا سناریوهای مربوط به چندین کسب و کار و شرایط گونگون قبل اتخاد تصمیمات حیاتی به خوبی  تحلیل گردد . با توجه به ماهیت حساس اطلاعات مالی، امنیت  راهکار نرم افزاری باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

اما مهم تر از همه قابلیت گسترش و توسعه نرم افزار و قابل استفاده بودن آن است. از آنجایی که فرایند های مالی به هیچ وجه نباید مختل شوند(حتی برای زمان کوتاه)، راهکارهای مدیریت مالی باید قابلیت پیاده سازی در زمان کوتاه با کوتاه ترین زمان آموزش را داشته باشند، بنابراین کاربران می‎توانند به سرعت کار با آن را شروع کنند.
 

5 راهکار برای بهبود "مدیریت مالی" زندگی

مدیریت مالی شخصی موضوع اساسی است که در مدارس آموزش داده نمیشود اما تقریبا همه ی افراد در زندگی به مدیریت مالی شخصی نیاز دارند. مثلا در بررسی های آماری مشخص شده که 58 درصد از مردم آمریکا برای دوران بازنشستگی شان تدبیر مالی خاصی ندارند یا برای دوران سال خوردگی به تدابیر مالی نیاندیشیده اند.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، اغلب مردم آمریکا بر این باورند که با حدود 300000 دلار میتوانند در دوران بازنشستگی شان را تامین باشند اما این در حالی است که پشتوانه ی مالی آنها در دوران بازنشستگی حدود 25000 دلار است.

 اغلب مردم آمریکا در دوران بازنشستگی حدود 15204 دلار اعتبار مالی دارند اگر این آمار برای شما هم هشدار دهنده است پس باید روزانه مبالغی را پس انداز کنید.

مطالب زیر در این زمینه به شما کمک میکند تا کمی با مدیریت مالی زندگی آشنا شوید.  

1️⃣ در طول ماه حساب دخل و خرج تان را طوری تنظیم کنید که اندک مبلغی برای پس انداز باقی بماند.

این به این معنا نیست که خود را از احتیاجات زندگی محروم کنید فقط کافی است در طول ماه از روی برنامه پول خرج کنید مثلا اگر از فروشگاه خرید میکنید فیش و رسید بگیرید و نزد خودتان نگه دارید. هزینه های ماهانه را بنویسید و مبالغ هرکدام را جداگانه حساب کنید با این کار در آخر هر ماه حساب هایتان نظم و ترتیب بهتری دارد. 
 
2️⃣ در آخر هر ماه بهتر است هزینه هایی را که پرداخت کردید در یک لیست به ترتیب بنویسید. 

مثلا لیستی تهیه کنید  که هر هزینه را که بابت موارد مختلف پرداخت شده همراه با مبلغ آن بنویسید اول از همه باید درآمد ماهیانه تان را یادداشت کنید بعد به ترتیب؛ اجاره خانه، قبوض، مواد غذایی، کالاهای خریداری شده، هزینه های پزشکی و در آخر باقیمانده که برای پس انداز لازم دارید. 
 
3️⃣ شما باید دقیق بدانید که بودجه تان ماهیانه تان چقدر است بر اساس این بودجه باید هزینه کنید. 

شما باید در طول زندگی از همین هزینه های ماهانه تجربه بگیرید تا برای ماه بعد بهتر مدیریت کنید. بودجه شما باید برای همه ی مواردی که در بالا اشاره شد صرف شود و در نهایت پس اندازی هم بماند. در لیست هزینه های ماهانه یک ستون جداگانه برای بودجه بندی قرار دهید مثلا برای خرید کالا یا هزینه های دیگر بودجه مشخص کنید تا از صرف هزینه‌ی زیاد جلوگیری شود. باید ماهانه هزینه هایتان مشخص باشد مثلا اگر این ماه برای خرید بودجه اختصاص دادید ماه بعد تا حد امکان بودجه خرید را صرف امور ضروری تر کنید صرفه جویی را فراموش  نکنید. خیلی از افراد به دلیل صرف هزینه هایی که  از روی برنامه ریزی نیست نمیتوانند پولی پس انداز کنند اما افراد باهوش تر معمولا برای بودجه و هزینه ها برنامه ریزی میکنند. کارشناسان مالی اغلب به افراد توصیه میکنند حداقل در ماه حدود 10 تا 15 درصد از درآمدشان را پس انداز کنند. 
 
4️⃣ با خودتان صادق باشید در مورد صرف هزینه ها به خودتان دروغ نگویید.

 اگر واقعاً پولی را هزینه کردید در ان لیست ماهیانه بنویسید شما باید عادت کنید از روی برنامه پول خرج کنید در غیر اینصورت از لحاظ مالی دچار مشکل میشوید. نباید تصور کنید که ایده ای برای برنامه ریزی مالی ندارید همیشه باید واقع بین باشید برنامهریزی کمک بزرگی به شما خواهد کرد. مثلا نباید اگر در آخر ماه پولی را برای پس انداز در نظر گرفتید  وسوسه شوید و آن را بابت خرید کالایی صرف کنید. 
 
5️⃣ مصرف بودجه تان را در طولانی مدت بررسی کنید. 

چه هزینه هایی  ضروری تر و مهمتر هستند. گاهی اوقات از یک ماه تا ماه دیگر هزینه ها اضافه یا کم میشوند گاهی اوقات مجبور هستید که بخشی از بودجه تان را صرف هزینه های مهم تر کنید مهم این است که شما با همین پس انداز های اندک ماهیانه تان در طول سال پشتوانه پیدا میکنید. 


وقتی بودجه تان را برای هر هزینه‌ای جداگانه  تنظیم میکنید با چشم باز پول خرج میکنید گاهی اوقات برخی از افراد بابت کالاها یا لوازم غیر ضروری پول‌های هنگفتی را خرج میکنند این عادت ها را کنار بگذارید عادت کنید همیشه پول تان را صرف هزینه های ضروری تر کنید. یادتان باشد که گاهی اوقات هزینه های پیش بینی نشده ای در زندگی به وجود می آید که شما حتی انتظار آن را هم نداشتید مثلا ماشین شما نیاز به تعمیر دارد یا خدایی نکرده هزینه های درمانی و پزشکی به وجود می آید شما همیشه باید از قبل این گونه هزینه ها را در نظر بگیرید برای همین است که نیاز به پس انداز دارید پس با برنامه ریزی و از روی اصول پول خرج کنید.

منبع : 

www.business-software.com

شرکت مهندسی الکترونیک گام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی پروژه های زیر ساختی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد.  آرسس با تعریف نیازمندی ها و مشخصات انحصاری جهت هر کدام از مشاغل و صنایع مختلف ، شرکت ها ، ادارات و نهاد ها سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی به طور جداگانه ، بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.سازوکارهای مبتنی‌بر مدیریت پروژه چارچوب اصلی آرسس را تشکیل می‌دهند که در آن، مجموعه‌ای کامل از ابزارهای برنامه‌ریزی و کنترل هوشمند پروژه تحت رابط گرافیکی قوی ارائه می‌گردد.



کلمه کلیدی :

مدیریت مالی مدیریت پروژه

نام نویسنده :مسعودیفر.الگام