مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/07/03_16:7

چگونه بهتر مدیریت کنید؟ ۷ توصیه برای مدیران جوان


این روزها تا دلتان بخواهد مدیر داریم. همه هم فکر می کنند خودشان بهترین مدیر دنیا هستند. پس مدیریت به خودی خود کاری ندارد! فقط یک میز و صندلی ریاستی لازم دارید تا بشود به شما گفت مدیر. اما چند درصد از این همه مدیر واقعاً درست مدیریت می کنند؟ اگر شما هم در زمینه مدیریت تجربه زیادی ندارید و یا می خواهید مدیریت بهتر را بیاموزید،   مانند هر مهارت دیگری باید اصول آن را رعایت کنید.

بهتر مدیریت کنیم

این روزها تا دلتان بخواهد مدیر داریم. همه هم فکر می کنند خودشان بهترین مدیر دنیا هستند. پس مدیریت به خودی خود کاری ندارد! فقط یک میز و صندلی ریاستی لازم دارید تا بشود به شما گفت مدیر. اما چند درصد از این همه مدیر واقعاً درست مدیریت می کنند؟ اگر شما هم در زمینه مدیریت تجربه زیادی ندارید و یا می خواهید مدیریت بهتر را بیاموزید،   مانند هر مهارت دیگری باید اصول آن را رعایت کنید.

نرم افزار مدیریت پروژه

۱- داشتن اهداف عقلانی
هر مدیری برای رسیدن به بهترین شرایط اهدافی را در نظر میگیرد که رسیدن به آنها به تنهایی میسر نیست. به همین خاطر برخی مدیران این سختی را بر کارمندان خود میدهند. این نشان دهنده ضعف مدیریتی آنهاست که بدون در نظر گرفتن میزان توانایی کارمندان خود کارهای بزرگ را به آنها میسپارند. در نتیجه به شرایط مطلوب و درستی نمیرسند. اما برای مدیریت خوب و قوی باید اول شرایط کارمندان خود را مورد سنجش قرار دهید، نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسید و بر پایه ی آنها برای مجموعه خود هدف های عقلانی مشخص کنید.

۲- هدایت کردن به جای امر و نهی کردن

اگر خواسته ای از کارکنانتان دارید، به جای اینکه به آنها امر کنید، در کنارشان باشید و هدایتشان کنید.

تنها بر این مبنا که شما مدیر هستید نمی توانید به کارمندان خود امر و نهی کنید و آنها را از هر گونه اختیار عملی محروم کنید. چون در اینصورت به شما احترامی گذاشته نمیشود و بازدهی خوبی نخواهید داشت. پس راه دوم برای مدیریت بهتر این است که به لحن و نحوه صحبت کردن خود با زیرمجموعه تان دقت کنید. آیا لحنتان طوری هست که دوست داشته باشید کسی آنگونه با شما صحبت کند؟ برای اینکه کارکنان کار را درست انجام دهند، قدم به قدم در کنارشان باشید.

۳- نقاط مثبت را تشویق کنید.
برای مدیریت بهتر سعی کنید به دنبال نقاط قوت کارمندان خود باشید و تمرکز خود را بر نقاط مثبت آنها و عملکردشان قرار دهید. زیرا انتقاد در برخی مواقع پاسخ معکوس می دهد و باعث می شود آنها نا امید شده و بازدهی مطلوبی نداشته باشند به همین دلیل سعی کنید مثبت ببینید و بیاندیشید و نقاط قوتشان را مورد تحسین قرار دهید تا نتیجه  بهتری بدست آورید.

کاربرد شماره تلفن مجازی۵ ویژگی یک شرکت موفق که موجب پیشرفت کارکنانش می شود.

۴- عملکرد خود را مورد سنجش قرار دهید.
هر از گاهی، نتایج کارهاب تیم خود را در مقایسه با زمان مشخصی بسنجید. آیا عملکرد تیم شما بهتر شده یا بدتر؟ آیا کارکنانتان با انرژی تر هستند یا عصبی تر و افسرده تر؟ برای مدیریت بهتر، باید تمامی این سختی ها را به جان بخرید. مدیر موفق مدیری است که بپذیرید هر عملکردی در مجموعه او بازخورد روش مدیریتی اوست و به جای اینکه دیگران را به تنبلی و بی توجهی متهم کند، باید به این نگاه کند که چه رفتاری در او بوده که باعث نتیجه نامطوب  شده است.

۵- مشورت با افراد باتجربه
مدیریت بهتر
هر وقت در مدیریت به مشکل یا تر
شکی برخورد کردید، بدون تردید به سراغ یک فرد باتجربه بروید و از تجربه های او استفاده کنید.

اگر می بینید تیمتان همواره به نتایج نامطوب می رسد و جو حاکم بر مجموعه جو خوشایندی نیست، اما نمی دانید عیب کار کجاست، مشورت گزینه بسیار خوبی و درستی است. به سراغ افراد باتجربه اطرافتان بروید. ببینید رمز موفقیت آنها چه بوده. اگر می بینید هیچ مدیر موفقی دور و برتان نیست، یعنی در گسترش روابطتان عملکرد خوبی نداشته اید. شما باید مدام در حال آشنا شدن و کسب تجربه از انسانهای جدید باشید. استفاده از تجربه دیگران شما را از آزمون و خطا و اتلاف وقت و انرژی بی نیاز می کند.

۶- شنونده باشید تا گوینده!
درست است که شما مدیر هستید و تجربه  بیشتری نسبت به کارمندان خود دارید، اما قدرت تفکر، خلاقیت و تجزیه و تحلیل مسائل را با استفاده سریع و بدون وقفه تجربیات خود از آنها نگیرید. بلکه به آنها فرصت دهید تا با نظارت درست شما و گوش دادنتان به راه حل های آنها خودشان به نتیجه درست برسند و مسائل را در کنار شما به درستی حل نمایند. بعضی از مدیران از اینکه افراد زیرمجموعه شان اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و خلاقیت به خرج دهند حراس دارند. اما شما برای مدیریت بهتر باید بتوانید افرادی با اعتماد به نفس و مجهز به مهارت حل مسأله تربیت کنید. به کارکنانتان جسارت بدهید تا در کارهای خود خلاقیت داشته باشند. تنها در این صورت است که می توانید همواره از عملکرد درست مجموعه خود، چه خودتان باشید و چه نباشید، مطمئن شوید.

۷- در برابر کارکنان سخاوتمند باشید!
افرادی که برای شما کار میکنند همانطور که در برابر کارهای مجموعه شما مسئولند، در ارتباط با زندگی افراد خانواده شان نیز مسئولیت دارند. وقتی می بینید یکی از کارکنانتان به وضوح دچار مشکلی شخصی و خانوادگی شده، اگر کمکی از دستتان برمی آید از او دریغ نکنید. گاهی یک وام کوچک یا چند روز مرخصی بتواند مشکل آن فرد را به کل حل کند. داشتن کارکنانی شاد و باانگیزه بهترین دارایی هر مجموعه و هر مدیری است. این دارایی ارزشمند را با خیالات باطلی همچون «پررو می شوند» یا «مشکل خودش است» از دست ندهید.

 

شرکت نرم افزار مدیریت پروژه :

شرکت الگام در زمینه ارائه نرم افزار مدیریت پروژه آرسس فعالیت میکند. این شرکت خدمات خود را با قیمت مناسب و کیفیت مناسب ارائه میدهد.
برای برقراری ارتباط با مشاوران شرکت الگام، از طریق تماس با ما اقدام نمایید :
026-32775620 _ 021-44142677 



کلمه کلیدی :

مدیریت پروژه

نام نویسنده :مسعودیفر.الگام