مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/06/27_11:51

چه موانعی جلوی راه اندازی کسب و کار اینترنتی را میگیرد؟


ترس از شکست یکی از مهمترین دلایلی است که خیلی از دوستان درگیر آن هستند. بله ترس از شکست طبیعی است و شاید در هر کسب و کاری وجود داشته باشد. از دو، سه سال گذشته تاکنون که بازار کسب و کارهای اینترنتی خیلی داغ شده و افراد زیادی مشتاق اند تا داشتن درآمد آنلاین را تجربه کنند این ترس ها تبدیل به وسواس شده است و خیلی از افراد هنوز هم که هنوزه نتوانستند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند.

موانعی موجود جلوی راه کسب و کارهای اینترنتی

دلایل زیادی وجود دارد تا مانع شود از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی. ترس از شکست یکی از دلیل های مهم است که خیلی از دوستان درگیر آن هستند. بله ترس از شکست طبیعی است و شاید در هر کسب و کاری وجود داشته باشد. از دو، سه سال گذشته تاکنون که بازار کسب و کارهای اینترنتی خیلی داغ شده و افراد زیادی  اشتیاق دارند تا داشتن درآمد آنلاین را تجربه کنند این ترس ها تبدیل به وسواس شده است و خیلی از افراد هنوز هم که هنوزه نتوانستند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند.
همین باعث شده است تا هزاران ایده هیچ وقت عملی نشوند. ایده هایی که ممکن است روزی به معروف ترین کسب و کار های آنلاین ایرانی تبدیل شوند. ولی واقعا مشکل کجاست؟ آیا واقعا ترس از شکست مهمترین دلیل است؟

این هفته قصد داریم در مورد عواملی صحبت کنیم که مانع از راه اندازی یا حتی به موفقیت رسیدن خیلی از کسب و کار های اینترنتی می شود.

5 دلیل اصلی که مانع از راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان می شود

نرم افزار مدیریت پروژه

1.ترس از رقبا
اولین ترسی که خیلی از دوستان با آن مواجه می شوند ترس از مقابله با رقبا است. طبیعی است که قبل از شما کسب و کارهای موفق زیادی حضور داشته باشند. اما این دلیل نمی شود که هیچ وقت به آن ها نرسید!

قطعا چون آن ها زودتر کارشان را شروع کرده اند معروف تر از شما هستند اما دلیل بر این نیست که کسب و کار شما هرگز دیده نخواهد شد.

آنچه برای شما لازم است مزیت رقابتی است. اگر کسب و کارتان کوچک است نیازی نیست که حتما با بزرگان رقابت کنید. با یک مزیت رقابتی خوب می توانید مخاطبان زیادی را با کسب و کارتان آشنا کنید. شما مشتریان خود را دارید آن ها هم مشتریان خودشان را! ضعف های رقبای تان می تواند به یک مزیت رقابتی برای شما شود. ارزان بودن محصولات و خدمات شما نسبت به رقبایتان یک مزیت رقابتی برای شما محسوب نمیشود. دنبال مزیتی باشید که اولا در بین رقبایتان وجود نداشته باشد و ثانیا کسی نتواند به راحتی آن را کپی کند.

مقاله مرتبط : چرا شکست در کسب و کار اینترنتی بی معنیست؟

بهتر است در اول فقط روی مخاطبان تان متمرکز شوید و  فکر رقابت با بزرگان در حوزه کاری تان نکنید. مهمترین چیز این است که روز به روز علاقه مندان به کسب و کارتان را بیشتر کنید.

2.کمال گرایی
هر کسب و کاری که این روز ها می بینید بر سر زبان ها افتاده است از همان اول اینطور که الان می بینید نبوده است. دیجی کالا از روز اول دیجی کالایی که الان می بینید نبود! قرار نیست که شما هم از همان اول بهترین باشید.

متاسفانه کمال گرایی در وجود بسیاری از انسان ها بصورت ذاتی وجود دارد. این که بهترین باشید هدف اصلی تان باید باشد اما نه اینکه از همان اول بهترین باشید.

بسیاری از دوستانی که کسب و کار اینترنتی شان را تا الان راه اندازی نکرده اند تنها دلیلش کمال گرایی شان بوده است. اینکه بهترین وب سایت را باید داشته باشند. حتما از همان ابتدا باید بهترین محصولات و خدمات و … را داشته باشند.

واقعا داشتن یک وب سایت شیک و گران قیمت باعث موفقیت در کسب و کارتان نمی شود. با یک وب سایت ارزان قیمت هم می توانید کارتان را شروع کنید. کسب و کارهای زیادی از ابتدا با حداقل ها کارشان را شروع کرده اند و حتی هم اکنون هم که به درآمدهای بالا رسیده اند تغییرات زیادی نکرده اند. پس مهم ترین چیز مخاطبان تان هستند. باید به بهترین شکل نیازشان را برطرف کنید.

در بسیاری از مواقع بهترین بودن را مخاطبانتان تعیین می کنند. تا زمانی که کسب و کارتان را راه اندازی نکنید نمی توانید نیازهای آن ها را شناسایی و برطرف سازید!

داشتن وسواس و حساسیت زیاد شما را از هدف اصلی تان دور می کند.

3.عدم داشتن اطلاعات کافی
یکی از مشکلاتی که خیلی از دوستان با آن مواجه هستند نداشتن اطلاعات کافی است. اطلاعات مهمی که هر شخصی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به آن ها نیاز دارد. متخصص بودن برای شروع اصلا مهم نیست همین که تا حدودی با مسائل مربوطه آشنا باشید کافی است.

به عنوان مثال خیلی از دوستان اطلاع ندارند برای طراحی سایت شان دقیقا چه  کاری باید بکنند. فکر می کنند حتما باید هزینه های زیادی را متقبل شوند. در صورتی که اینطور نیست! شما با کمترین هزینه هم می توانید وب سایت خود را توسط سیستم های مدیریت محتوای رایگان مانند وردپرس راه اندازی کنید. یا اینکه خیلی از افراد فکر می کنند تنها راه برای دیده شدن کسب و کارشان تبلیغات پر هزینه است. در صورتی که برای شروع می توانند از روش های رایگان افزایش بازدید سایت استفاده کنند. به عنوان مثال تولید محتوای هدفمند و جذاب یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطبان به کسب و کارتان است.

پس همانطور که فهمیدید با داشتن اطلاعات بیشتر علاوه بر صرفه جویی در هزینه های تان خیالتان آسوده است که برای شروع کار لازم نیست که حتما متخصص باشید. با کمترین ها هم می توانید کارتان را شروع کنید.

 

تلاشتان بر این باشد که قبل از شروع هر کاری اطلاعات تان را تا حد قابل قبولی بالا ببرید. در مورد کسب و کار اینترنتی مطالعه و اطلاعات داشته باشید. اینکه چه طور با کمترین هزینه می توانید بهترین بازدهی را داشته باشید خیلی مهم است.

4.نداشتن هدف
آینده کسب و کارتان را چه طور میبینید؟ آیا به آینده کسب و کارتان تا به حال فکر کرده اید. به این فکر کردید که مثلا 5 سال دیگر قرار است کجا باشید. جایگاه تان در بین رقبایتان کجاست؟

متاسفانه خیلی از دوستان بدون داشتن هدف خاصی قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند. تنها هدفشان رسیدن به درآمد است. البته هدف اصلی همه کسانی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کنند همین است اما خیلی مهم است که این درآمد از چه طریق بدست بیاید؟

خیلی از وب سایت های زرد را دیده ایم که عمده درآمد آن ها از ترافیک شان است. هر چقدر ترافیک شان بیشتر باشد درآمدشان هم بیشتر است. اما واقعا شما هم همینطور فکر می کنید؟ فکر می کنید از هر طریقی که شده باید درآمد داشته باشید؟ این بدترن اشتباه ممکن است. کسب و کار اینترنتی فقط کسب درآمد از اینترنت نیست! کسب و کارتان باید محکم و استوار بر پایه هدفی مشخص باشد.

اگر قست دارید کسب و کار پایداری داشته باشید و برای آینده سرمایه گذاری کنید بهتر است هدف خود را از همین آغاز کار مشخص کنید. اینکه در آینده قرار است با چه کسانی رقابت کنید یا چه امکاناتی را می خواهید در آینده به کسب و کارتان اضافه کنید هدف های بزرگ شما محسوب می شوند.

خیلی از کسب و کارهایی که شکست می خورند و نابود می شوند هدف مشخصی برای خود تعیین نکرده اند.

5.ترس از شکست
ترس از شکست هنگامی همراه شما خواهد بود که ندانید دقیقا چه می خواهید. تمام مواردی که تا الان به آن ها اشاره شد ارتباط مستقیم با ترس از شکست دارند. به عنوان مثال اگر اطلاعات کافی در مورد تبلیغات اینترنتی نداشته باشید و بی گدار به آب بزنید ممکن است سرمایه تان را نابود کنید و شکست بخورید.

یا به عنوان مثال اگر راه مقابله با رقبا را ندانید قطعا نمی توانید به آن ها برسید و درجا می زنید. به همین دلیل همیشه از رقابت با رقبای خود  ترس دارید. همین سبب می شود همیشه با خود بگوید هیچ وقت نمی توانید در کسب و کارتان موفق شوید.

ترس از شکست زمانی پر رنگ تر می شود که زمزمه های اطرافیانتان که مدام می گویند "نمیشه" را می شنوید. خیلی از دوستان با این مشکل مواجه اند که اطرافیانشان همیشه به آن ها انرژی منفی می دهند و همیشه به آن ها می گویند "تو نمی توانی".

همیشه افرادی هستند که علاقه ندارند شما به هدف اصلی تان برسید و موفق شوید. حواستان به این افراد باشد. چون خودشان نمی توانند به موفقیت برسند، نیتشان این است که شما را هم از هدف اصلی تان دور کنند و از کاری که می خواهید انجام دهید منصرف تان کنند.

همین موضوع باعث می شود اعتماد به نفس تان را از دست بدهید و روز به روز آرزوی داشتن یک کسب و کار اینترنتی در شما تبدیل به یک حسرت بزرگ شود.

 

شرکت نرم افزار مدیریت پروژه :

شرکت الگام در زمینه ارائه نرم افزار مدیریت پروژه آرسس فعالیت میکند. این شرکت خدمات خود را با قیمت مناسب و کیفیت مناسب ارائه میدهد.
برای برقراری ارتباط با مشاوران شرکت الگام، از طریق تماس با ما اقدام نمایید :
026-32775620 _ 021-44142677 



کلمه کلیدی :

مدیریت پروژه

نام نویسنده :مسعودیفر.الگام