مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/05/14_9:51

چند خبرکوتاه درباره رفع فیلتر توییتر ، زمان بندی فیسبوک و اینستاگرام


چند خبرکوتاه درباره رفع فیلتر توییتر ، زمان بندی فیسبوک و اینستاگرام

توییتر فیلتر خواهد ماند

مدیریت پروژه


توییتر | تقریبا ۲ ماه پیش بود که نامه ی ۶ و زیر و دو نماینده ی مجلس در سایت های خبری خبرساز شد. نامه ی این افراد اینطور بود که قصد داشتند پس از فیلتر شدن تلگرام، دستور رفع فیلتر توییتر صادر گردد. لازم به ذکر است که شبکه اجتماعی توییتر زمان طولانی است که در ایران فیلتر شده است و دستور فیلترینگ آن توسط وزارت ارتباطات صادر نشده است و مستقیم با دستور قضایی دادستانی کل کشور فیلترینگ صورت گرفته است.


بر اساس گفته ی رئیس کمیته‌ی ارتباطات مجلس، رمضانعلی سبحانی فر، در طی نشست خبری در ساعت‌ های آخر برگزاری نمایشگاه الکامپ ۲۴، نتیجه به این منجر شد که با توجه به قابل کنترل ‌تر بودن شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به پیام رسان تلگرام و به منظور فراهم‌ ساختن امکان تعامل افراد جامعه در یک فضای مجازی، رفع فیلتر توییتر در دستور کار کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه قرار داشت و با امضای ۶ وزیر و ۲ نماینده‌ی عضو کارگروه فیلترینگ تایید شد ولی این بحث با نظر منفی دادستانی کشور به طور کامل تمام شد.

فیسبوک و اینستاگرام مدیریت زمان در اپلیکیشن خود را به شما می‌سپارند

مدیریت پروژه

فیسبوک و اینستاگرام به زودی داشبورد جدیدی معرفی می‌کنند که برای اعلام زمان سپری شده در این اپلیکیشن‌ها به کاربر طراحی شده. به لطف این قسمت شما می‌توانید برای استفاده‌تان از این دو شبکه اجتماعی محدودیت روزانه بگذارید و به طور موقت نوتیفیکیشن‌های این دو را غیر فعال کنید.

این دو ابزار که “Your time on Facebook” و “Your activity” نام دارند، در اصل برای کاهش نگرانی‌ها از اعتیاد کاربران به این دو شبکه اجتماعی طراحی شده‌اند. فیسبوک اعلام کرده که این دو ابزار را تا یکی دو هفته آینده برای کلیه کاربران از سراسر دنیا منتشر میشود.

حدود ۱ درصد از جمعیت میلیارد نفری محصولات فیسبوک در حال حاضر مشغول تست این دو ابزار هستند

برای دسترسی به ابزار پایش زمان در فیسبوک کافیست روی آیکن سه خط عمودی در گوشه صفحه (که به منوی همبرگری هم شهرت دارد) اشاره کرده و تا پایین روی گزینه “Your time on Facebook” اسکرول کنید. در اینستاگرام هم می‌توانید گزینه “Your activity” را در تنظیمات اپلیکیشن بیابید.

داشبوردی که از آن صحبت می‌کنیم، به شما یک نمودار ستونی نشان می‌دهد تا از میزان استفاده‌تان از فیسبوک یا اینستاگرام طی هفت روز گذشته آگاه شوید. 

همچنین امکان مدیریت نوتیفیکیشن‌ها را هم خواهید داشت. به گفته فیسبوک، کاربر می‌تواند نوتیفیکیشن‌های این دو شبکه‌ اجتماعی را حداکثر به میزان هشت ساعت بی‌صدا کند. احتمالا این موضوع بتواند از اعتیاد شما برای چک کردن مداوم گوشی به میزان مؤثری بکاهد.

 

واتس اپ از کسب و کارهای کند در پاسخدهی به مشتری حق اشتراک می‌گیرد
 

مدیریت پروژه


پس از انتشار آمار و ارقام نه چندان جالب واتس اپ در رشد درآمدزایی، فیسبوک تصمیم گرفته که سیاست‌های جدیدی در قبال این موضوع در پیش بگیرد. در همین راستا غول شبکه‌های اجتماعی مدل جدیدی برای درآمدزایی پرجمعیت‌‌‌ترین پیام‌رسان دنیا در نظر گرفته است.

واتس‌اپ برای کاربرانی که می‌خواهند با کسب و کارها در ارتباط باشند، سه روش جدید تدارک دیده: یک دکمه میان‌بر برای شروع مکالمه مستقیم با آن کسب و کار، دیگری استفاده از پشتیبانی آنلاین و روش بعدی امکان ارسال اطلاعاتی مثل کارت پرواز که کسب و کار مد نظر می‌تواند آن را انجام بدهد.

در صورتی که کسب و کاری ظرف ۲۴ ساعت پاسخ کاربر را بدهد، هیچ هزینه‌ای متقبل نمی شود
اما در کنار این موضوع، فیسبوک از این پس در محیط شبکه اجتماعی خود تبلیغاتی را به نمایش خواهد گذاشت که مستقیما به صفحه کسب و کاری در واتس اپ متصل می‌شوند. با اشاره روی این تبلیغات، کاربر می‌تواند مستقیما به صفحه مکالمه با کسب و کارها هدایت شده و سوالاتش را با آن‌ها مطرح کند.

در صورتی که کسب و کار مورد نظر ظرف ۲۴ ساعت پیام کاربر را بدهد، هیچ هزینه‌ای متقبل نخواهد شد. اما با گذشت یک روز و عدم ارائه پاسخ واتس اپ آن شرکت را مجبور به پرداخت حق اشتراک می‌کند؛ روشی که هم می‌تواند برای این اپ پیام‌رسان درآمدزای باشد و هم کسب و کارها را تشویق کند که پاسخ به مشتری سریع تر انجام شود.

سپتامبر سال گذشته بود که واتس اپ برای نخستین بار درهای پلتفرم خود را به روی کسب و کارها گشود و طبق آمار به نظر می‌رسد که تا امروز نزدیک به ۹۰ شرکت کوچک و بزرگ از قبیل اوبر، هواپیمایی سنگاپور و Wish مشغول استفاده از آن هستند. با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا با این سیاست جدید، می‌تواند درآمدزایی واتس اپ را به سطح مطلوب برساند یا خیر.

شرکت نرم افزار مدیریت پروژه :

شرکت الگام در زمینه ارائه نرم افزار مدیریت پروژه آرسس فعالیت میکند. این شرکت خدمات خود را با قیمت مناسب و کیفیت مناسب ارائه میدهد.
برای برقراری ارتباط با مشاوران شرکت الگام، از طریق تماس با ما اقدام نمایید :
026-32775620 _ 021-44142677 



کلمه کلیدی :

مدیریت پروژه

نام نویسنده :مسعودیفر.الگام