مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/06/06_14:15

۳ نکته برای بهبود مدیریت پروژه در تیم های خلاق


هنگامی که می خواهید که یک تیم با کار خلاقانه را مدیریت کنید ، باید بدانید که در این موارد اغلب مدیر پروژه علاوه بر این که رهبر تیم است نقش یک واسطه برای تیم را نیز به عهده دارد. وقتی که همه ایده هایی برای مشارکت داشته باشند، مدیریت یک تیم خلاق، شما را مجبور می کند تا نقش یک قیف را داشته باشید. تیم شما ایده های خود را به نمایش می گذارد و شما باید همه آنها را با هم ترکیب کنید تا به یک ایده ای که منطقی و کاربردی است برسید.

۳ نکته برای بهبود مدیریت پروژه در تیم های خلاق


وقتی که می خواهید که یک تیم با کار خلاقانه را مدیریت کنید ، باید بدانید که در این موارد معمولا مدیر پروژه علاوه بر این که رهبر تیم است نقش یک واسطه برای تیم را نیز به عهده دارد. وقتی که تمام اعضا ایده هایی برای مشارکت داشته باشند، مدیریت یک تیم خلاق، شما را مجبور می کند تا نقش یک قیف را داشته باشید. تیم شما ایده های خود را به نمایش می گذارد و شما باید همه آنها را با هم ترکیب کنید تا به یک ایده ای که منطقی و کاربردی است برسید.

🔸 هنر مدیریت پروژه به شدت تحت تاثیر خط کاری شما قرار دارد. در برخی از شرکتها، مدیریت پروژه یک کار تمام وقت است که شامل نظارت بر تیم های بزرگ و چندین پروژه پیچیده و حتی نظارت بر تیم های کوچکی هستند که توزیع وظیفه در آنها بسیار ساده است.

این ایده ها همیشه با هم سازگار نیستند، پس پیدا کردن زمینه مشترک می تواند سخت باشد. با این وجود ذینفعان در طول مراحل توسعه، قدرت مداخله دارند و شما باید مطمئن شوید که پروژه در زمان خود و به موقع به پایان می رسد .

با در نظر داشتن این موارد، در اینجا چند نکته در مورد چگونگی بهبود مدیریت پروژه برای تیم های خلاق را شرح خواهیم داد.

۱. ارتباطات با کیفیت
صرف نظر از خط کاری شما، ارتباطات و همکاری کلیدهای موفقیت هستند. در کارهای خلاقانه، این امر به ویژه صحیح است: افراد به طور مداوم ایده های جدیدی را به عنوان وظیفه ی کاری دریافت می کنند بنابراین مهم است که آنها بتوانند با هم تیمی ها و مدیر پروژه خود صحبت کنند و نظرات خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارنند. این ایده های جدید می توانند محصول نهایی را بهبود ببخشند و یا حتی به طور کامل آن را تغییر دهند، پس، از آنجا که محصول شما در طول فرایند ایجاد در حال تکامل است، بسیار مهم است که هر کسی در تیم به خوبی در جریان مسائل قرار بگیرد و آگاه باشد.

🔻 مقاله مرتبط : مدیریت پروژه چه کمکی به استارت آپ ها می‌کند؟

با برنامه های پیام رسان فوری، تماس های کنفرانس ویدئویی، و ابزار مدیریت کار مشترک، کار تیمی و ارتباطات از هر زمانی راحت تر است. این راه حل های مدیریت کار اغلب مبتنی بر ابر (Cloud) هستند، بنابراین هر کس می تواند کار خود را آپلود کند، در مورد پیشرفتها بحث کند، بازخوردها را جمع آوری کند، و از هر مکان و از هر دستگاه متصل به اینترنت به این موارد دسترسی داشته باشد. به ویژه برای تیم های توزیع شده، این راه حل های مدیریت پروژه، نجات دهنده های واقعی هستند.

۲. مرزها را تعیین کنید
هرچند که قصد ندارید که خلاقیت تیم خود را سرکوب کنید، اما در جلسه های طوفان فکری در هجوم ایده های جدید شما باید تیم را متمرکز کرده و مرزها را تعیین کنید. اگر شما موفق به تنظیم یک موضوع و روشن کردن اهداف پروژه خلاق خود نشوید، آنگاه تمامی کارها دچار هرج و مرج شده و تمام مسیرهای پروژه دچار مارپیچ و در نتیجه گمراهی تیم می شود. ذهن های واقعا خلاق از مرزها استفاده می کنند تا بتوانند توانایی های حل خلاقانه خود را به کار گیرند، عمق کارشان را بیافزایند و به طور کامل امکانات را با وجود محدودیت ها بررسی کنند.

۳. ایجاد سررسید های انعطاف پذیر
محصولات خلاقانه با کیفیت بالا نمی توانند با عجله و در فرصتی کم ایجاد شوند.البته این بدان معنا نیست که یک پروژه در وضعیتی بدون مهلت زمانی و هیچگونه سررسیدی قرار بگیرد.اما اگر به پروژه تان سررسید های منعطفی بدهید و یا در اطراف نقاط عطف اصلی پروژه خود زمانی را به عنوان بافر برنامه ریزی کنید، بدین ترتیب می توانید کیفیت محصول نهایی را به طور قابل توجهی بهبود ببخشید و فشار ناشی از استرس را از دوش تیم کم کنید.

شما می توانید یک بازی ویدئویی بسیار بهتر با تجربه کاربری بهتر ایجاد کنید اگر زمانی را صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه اشکالی در بازی وجود ندارد که کاربر با آن مواجه شود.شما باید سناریوهای مختلفی ایجاد کنید و بازی ویدئویی را در این سناریوها بررسی کنید تا تمامی نقاط ضعفی که در طرح بازی وجود دارد را کشف کنید و آنها را رفع کنید. هنگامی که عجله دارید قطعا نمی توانید به تمامی این جزئیات توجه کنید اما مشتریان شما قطعا این کار را انجام می دهند.

بنابراین در ابتدای پروژه خود با همه حامیان پروژه و ذینفعان پروژه ملاقات کنید و در مورد مهلت های سررسید زمانی پروژه مذاکره کنید. سپس، نقاط عطف اصلی را که برای رسیدن به این سررسید لازم و ضروری هستند را مشخص کنید و فراموش نکنید که خطرات و مسائل احتمالی را که می تواند مانع پیشرفت تیم شما یا تداخل آن شود را در نظر بگیرید. همچنین قبل از اینکه محصول شما منتشر شود، اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای ویرایشهای لازم را صرف کرده اید.

این موارد برای مدیریت موفق پروژه های خلاق حیاتی هستند. به یاد داشته باشید برای حفظ ارتباطات سالم، یک هدف مشترک را تعیین کنید که کل تیم را هدایت می کند و مهلت واقع بینانه ای را برای پروژه های خلاق تعیین می کند. اگر شما می توانید این سه چیز را انجام دهید، احتمال بیشتری برای ایجاد چیزی واقعا شگفت انگیز خواهید داشت.

 شرکت مهندسی الکترونیک گام از شرکتهای پیشرو در ارائه راه حل های جامع و کاربردی پروژه های زیر ساختی فناوری اطلاعات و راه کارهای دسترسی آسان به سیستم های اطلاعاتی یکپارچه می باشد.  آرسس با تعریف نیازمندی ها و مشخصات انحصاری جهت هر کدام از مشاغل و صنایع مختلف ، شرکت ها ، ادارات و نهاد ها سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی به طور جداگانه ، بهترین شرایط مربوطه را جهت تحقق به اهداف عالیه مهیا می سازد.سازوکارهای مبتنی‌برمدیریت پروژه چارچوب اصلی آرسس را تشکیل می‌دهند که در آن، مجموعه‌ای کامل از ابزارهای برنامه‌ریزی و کنترل هوشمند پروژه تحت رابط گرافیکی قوی ارائه می‌گردد.



کلمه کلیدی :

مدیریت پروژه

نام نویسنده :مسعودیفر.الگام