مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/07/10_9:50

چند نکته کلیدی و ضروری مدیریتی


به عنوان یک مدیر باید گروه خودتان را رهبری کنید. اگر خودتان به تنهایی همه ی امور را انجام دهید و از وظایف کارکنان تان غفلت کنید، باید در اولویت بندی خود تجدیدنظر کنید. به دیگران نیز فرصت یادگیری بدهید. نه تنها زندگی خود را راحت تر می کنید بلکه به کارکنان حس ارزشمند بودن را القا خواهید کرد.

همه ی مسئولیت ها را به دوش خود نیندازید.
 

مدیریت پروژه


به عنوان یک مدیر باید گروه خودتان را رهبری کنید. اگر خودتان به تنهایی همه ی امور را انجام دهید و از وظایف کارکنان تان غفلت کنید، باید در اولویت بندی خود تجدیدنظر کنید. به دیگران نیز فرصت یادگیری بدهید. نه تنها زندگی خود را راحت تر می کنید بلکه به کارکنان حس ارزشمند بودن را القا خواهید کرد.

به سرعت دست بکار شوید


اغلب کسانی که فردی را در سمت مدیریت قرار می دهند، خواه از این شخص توقع داشته باشند واحدی را اداره کند خواه بخواهند که او سرمربی یک تیم باشد، انتظار دارند کاری را که برای انجام دادن آن استخدام شده است انجام دهد و البته این کار را به سرعت انجام دهد. مقامات بالادستی گروه انتظار ندارند شما پنج سال را صرف بازسازی گروه کنید و برنامه بریزید. حتی اگر آنها معتقد باشند که رسیدن به سطح قهرمانی ممکن است پنج سال به طول بینجامد، انتظار دارند پیشرفت سال به سال شما را ببینند.
 اگر شما را به سرپرستی یا مدیریت واحدی انتخاب کرده اند و به شما سه سال فرصت داده اند که بر سود واحد بیفزایید، مقامات بالادستی سازمان از شما انتظار دارند پس از سه تا شش ماه نشانه ای از پیشرفت به آنها نشان دهید.

سیستم کنترلی طراحی کنید

کنترل هسته ی کار مدیریت است. آنچه یک مدیر کنترل می کند افراد نیستند بلکه پروژه ها، منابع، وقایع و فعالیت هایی است که افراد درگیر آنها هستند.
در این نقش شما بیشتر شبیه یک کنترلر دما عمل می کنید که در وقت های تعیین شده یا بر حسب درجه ی حرارت، دستگاه را روشن یا خاموش می کند.
به عنوان یک مدیر آنچه برای کنترل باید انجام دهید به شرح زیر است:  

1. برنامه ای داشته باشید که در آن اهداف، استانداردها و زمانهای پایان هر مرحله مشخص شده باشد.

2. کار گروه خود را کنترل کنید و از بازخورد برای پی بردن به چگونگی پیشرفت کار استفاده کنید. 

3. وضعیت انجام کار را با آنچه برای حصول برنامه باید انجام شود مقایسه کنید.

4. مواردی که در آنها کارایی زیر استاندارد است یا فرصت های جدید پیش آمده را تشخیص دهید. 

5. برای جبران کاستیها یا استفاده از فرصت های جدید اقدام کنید.


شخصیت مدیریت خویش را متناسب با نیازهای وقت نشان دهید

هر موقعیت کاری مهارتها و رویکردهای متفاوتی را می طلبد. شما به عنوان مدیر می بایست شرایط و آدم ها را سنجیده و همه چیز را درست مدیریت کنید.

✳️به پیشنهادهای زیر توجه نمایید

1️⃣ به رفتار مدیران و رهبران دیگر توجه کنید.
 ببینید دیگران چگونه به سبک رهبری و رفتار آنان واکنش نشان می دهند.ببینید آنها کی و چگونه از یک شیوه ی مدیریتی خاص استفاده می کنند. اگر امکانش وجود دارد، از آنها بپرسید چگونه رویکردهایشان را نسبت به موقعیت ها انتخاب می کنند و کدام روش موفق تر است. سپس آن شیوه ای از مدیریت کردن را برگزینید که مناسب شخصیت شما و برایتان پیش برنده است.
2️⃣ شیوه ی مدیریت خود را با توجه به نیازهای گروه، وظایف و موقعیت انتخاب کنید
به مسائلی مانند شخصیت ، مهارت های گروه، چارچوب زمانی کار، پیچیدگی کار و فرهنگ و ارزشهای سازمان نیز توجه کنید.
3️⃣ سبک مدیریت خود را متناسب با موقعیت، سازگار کنید.
 تطبیق دادن شیوه ی مدیریت  خود با اعضای گروه نشان می دهد که شما آنها را درک کرده اید و می خواهید در اجرای هر چه بهتر وظایف به آنها کمک کنید. بعضی ها می خواهند همه چیز را خودشان بفهمند، بعضی ها دوست دارند مستقیما از شما کمک و راهنمایی بگیرند و برخی دوست ندارند شما کاری به کارشان داشته باشید.
4️⃣ مراقب باشید که کی و چگونه سبک مدیریت خود را تغییر می دهید.
اگر این تغییر زیاد اتفاق بیفتد، ممکن است شما را مدیری پیش بینی ناپذیر جلوه دهد و گروهتان را آشفته و ناکارآمد کند. وقتی سبکتان را تغییر می دهید، دلایل آن را هم توضیح بدهید.
5️⃣ در شیوهای مدیریتی تان  از مصادیق و موارد گوناگون و متنوع استفاده کنید.
افراد شیوه ی کار شما را بر اساس فرهنگ و زمینه ی فکری خودشان تفسیر و تعبیر می کنند. اگر فرهنگ و افکار اعضای گروه با شما متفاوت است، سعی کنید بر اساس ارزش های آنها سخن بگویید.

 

شرکت نرم افزار مدیریت پروژه :

شرکت الگام در زمینه ارائه نرم افزار مدیریت پروژه آرسس فعالیت میکند. این شرکت خدمات خود را با قیمت مناسب و کیفیت مناسب ارائه میدهد.
برای برقراری ارتباط با مشاوران شرکت الگام، از طریق تماس با ما اقدام نمایید :
026-32775620 _ 021-44142677 



کلمه کلیدی :

مدیریت پروژه

نام نویسنده :مسعودیفر.الگام