مدیریت پروژه تاریخ ثبت : 1397/10/04_13:3

نرم افزار مدیریت پروژه چیست؟


نرم افزار مدیریت پروژه به نرم افزاری میگویند که برای برنامه ریزی پروژه ، کنترل جریان فرآیندها و مسئولیت های هر بخش از پروژه مورد استفاده قرار میگیرد.

نرم افزار مدیریت پروژه چیست؟

نرم افزار مدیریت پروژه  (Project Management Software) به نرم افزاری می گویند که به هدف برنامه ریزی برای پروژه ، کنترل جریان فرآیندها و مسئولیت های هر بخش از پروژه، برنامه ریزی برای همه قسمت های پروژه و تعیین تمامی مسئولیت ها به وسیله ی مدیر پروژه مورد استفاده قرار میگیرد.
با استفاده از این نرم افزار مدیران پروژه قادر خواهند بود تا روند انجام پروژه را در هر بخش حتی در کوچکترین قسمت های شرکت مدیریت و کنترل کنند.

کاربرد نرم افزار مدیریت پروژه

استفاده درست از این نرم افزار می تواند کمک کند تا نرم افزار مدیریت پروژه به عنوان سیستم های اداری نیز محسوب شود.
در حقیقت میتوان اینگونه گفت که نرم افزار مدیریت پروژه به عنوان یک مجموعه متنوع از راهکارهای کاربران و افراد مختلف از بخش های متفاوت پروژه سایت است که به هدف تسهیل برنامه ریزی و ردیابی عناصر پروژه در تمامی سطوح به کار میرود.

نرم افزار مدیریت پروژه
چرا به نرم افزار مدیریت پروژه نیازمندیم؟

•    برنامه ریزی: از جمله ملزومات ابتدایی برای پیشبرد مناسب یک پروژه میتوان به برنامه ریزی درست و دقیق اشاره کرد. لذا برای آنکه این مهم به شکلی شایسته تر اتفاق بیفتد، می توان از ابزارهای ارائه شده در نرم افزار مدیریت پروژه کمک گرفت. از طریق این نرم افزار، تنظیمات زمابندی به شکلی بهتر اتفاق میفتد و آغاز و پایان هر فرایند مشخص است. همچنین این امکان وجود دارد تا مشتری در جریان وضعیت پروژه قرار بگیرد.
•    پیگیری روند پروژه: امکان برنامه ریزی مستقل و جداگانه این شرایط را فراهم می آورد که هر یک از قسمت های پروژه بصورت مستقل مورد پیگیری و ارزیابی قرار بگیرد ومشخص شود که در چه مرحله ای قرار دارد. امکان پیگیری از نرم افزار مدیریت پروژه شرایطی را فراهم می آورد که به وسیله ی آن میزان سوداوری پروژه مشخص گردد.

•    ارتباطات: نرم افزار مدیریت پروژه میتواند موجب افزایش سطح ارتباطات در کسب و کار شود و از این طریق میتوان مشتریان را در جریان مراحل کار قرار داد.

•    همکاری: یک پروژه ممکن است مجموعه ای از وظایف جداگانه و مستقل باشد که به صورت موازی در کنار یکدیگر پیش میروند. با استفاده از این نرم افزار میتوان ارتباط بیناین بخش های مستقل را افزایش داد و قابلیت های گوناگونی نظیر اشتراک فایل ها و موضوعات مختلف را در آن مشاهده کرد.

•    مستند سازی: نرم افزار مدیریت پروژه این امکان را فراهم می آورد تا اطلاعات پروژه در قالب حساب کاربری در دسترس باشد. این سطح از دسترسی کمک می کند کنترل پروژه زمان کمتری را به خود اختصاص دهد.

ویژگی های نرم افزار مدیریت پروژه:

1)    زمانبندی مناسب برای بخش های مختلف پروژه
2)    همکاری در روند اجرای پروژه
3)    استناد سازی قسمت های پروژه
4)    ارائه و دریافت گزارش ازمراحل پروژه
5)    کنترل و مدیریت منابع اختصاص یافته به پروژه
6)    مدیریت بودجه اختصاص یافته برای پروژه

 

نرم افزار مدیریت پروژه تحت وب 

با استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه ،امکان ایجاد بستری مطمئن و مناسب برای مدیریت پروژه با استفاده از مدیریت برنامه ها، کنترل منابع و .... ایجاد میشود. این نرم افزار تحت وب بوده و امکان استفاده از آن بر روی بستر اینترنت، بر روی یک سرور مرکزی و با دسترسی از طریق شبکه داخلی وجود دارد. نرم افزار مدیریت و کنترل پروژه  به شکلی طراحی میگردد که کاربران آن حتی با کمترین دانش مربوط به مدیریت پروژه قادر خواهند بود به سادگی پروژه ها ، وظایف ، منابع و ... را برنامه ریزی کنند و از روند انجام کار پروژه گزارش گیری و مستندات خود را مدیریت کنند.
این نرم‌افزار با گرفتن ورودی می‌تواند اطلاعاتی را درمورد افراد و ذی‌نفعان مختلف فراهم کند تا با استفاده از این اطلاعات، میزان تلاش مورد نیاز برای به پایان رساندن پروژه را تعیین و مشخص کرد.

نرم افزار مدیریت پروژه
قیمت نرم افزار مدیریت پروژه

نرم افزار مدیریت پروژه بر مبنای ماژول های مختلفی که میتواند داشته باشد، قیمت متفاوتی را به خود اختصاص میدهد. بنابراین لازم است با در نظر گرفتن این پارامترها، به برآورد هزینه نرم افزار مدیریت پروژه بپردازیم.

شرکت نرم افزار مدیریت پروژه :

شرکت الگام در زمینه ارائه نرم افزار مدیریت پروژه آرسس فعالیت میکند. این شرکت خدمات خود را با قیمت مناسب و کیفیت مناسب ارائه میدهد.
برای برقراری ارتباط با مشاوران شرکت الگام، از طریق تماس با ما اقدام نمایید :
026-32775620 _ 021-44142677 



کلمه کلیدی :

نرم افزار مدیریت پروژه مدیریت پروژه

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی. الگام